Ce se întâmplă cu modernizarea DN 67 B care leagă comuna Scoarța de Pitești.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutieră încearcă din nou să reactualizeze documentațiile pentru modernizarea DN 67 B care leagă comuna gorjeană Scoarța de localitatea Pitești, din Argeș.
După un eșec de refacere a documentațiilor, acum au fost alocate din nou fonduri pentru un contract de prestări servicii de proiectare reactualizare a Proiectului tehnic conform expertize tehnice actualizate, detalii de execuție, asistența tehnică la obiectivul „Modernizare DN 67 B Scoarța –Pitesti km 0+000 – km 188+200”. Este un drum pe care autoritățile tot încearcă să îl modernizeze de peste un deceniu și aproape că nu a fost an în care să nu se promită alocarea de fonduri de la bugetul de stat.În afară de mici lucrări de reparații, șoseaua de 188 de kilometri nu a beneficiat de o reabilitare complexă care să asigure condiții normale de trafic pentru conducătorii auto. Proiectul tehnic inițial nu mai este de actualitate și este necesară refacerea acestuia.
Obiectul licitației din 16 septembrie constă în reactualizarea proiectului tehnic conform expertizei tehnice actualizate, detalii de execuție și asistența tehnică pe perioada execuției lucrărilor. Bugetul total pentru refacerea documentațiilor se apropie de 2 milioane de euro, respectiv 9,58 de milioane de lei. Pentru realizarea obiectivului de investiții „Modernizare DN 67B Scoarța-Pitești” și punerea acestuia în funcțiune contractul a fost împărțit în patru loturi.
„Prestari servicii de proiectare Reactualizare Proiect tehnic conform Expertizei tehnice actualizate, Detalii de execuție, Asistența tehnică la obiectivul „Modernizare DN 67 B Scoarța-Pitești km 0+000-km 188+200”, Lot 1: Județul Gorj: km 0+000-km 47+300; Lot 2: Județul Vâlcea: km 47+300-km 119+260; Lot 3: Județul Olt: km 119+260-km 158+120; Lot 4: Județul Argeș: km 158+120-km 187+600”.
Obiectivul general al contractului îl reprezintă asigurarea siguranței circulației rutiere, mărirea confortului de deplasare, exploatarea pe termen mediu sau lung.
Nu vor face obiectul contractului podurile: „Pod peste Valea Richița la Poiana Lacului km 175+822” și „Pod peste râul Olt la km 119+236 la Poganu”. Aceste poduri au fost promovate separat.
Obiectivul specific al Contractului îl constituie elaborarea reactualizării proiectului tehnic inclusiv DTAC, detaliilor de execuție, asigurarea asistenței tehnice. Conform art. 6 din model contract, durata contractului este:
- Durata Elaborare documentație obținere Certificat de Urbanism (inclusiv documentațiile în vederea obținerii avizelor/acordurilor specificate în Certificatul de Urbanism),
- Reactualizare Proiect tehnic de execuție inclusiv DTAC și verificarea Proiectului tehnic este de 6 luni;
- Durata Elaborare Detalii de Execuție, este de 1 lună;
- Durata Asistență tehnică este de 36 luni (asistența tehnică este asigurată de Proiectant pe tot parcursul execuției lucrărilor – 36 luni).
- Durata prestării serviciilor poate fi prelungită cu maximum 3 luni…”, conform Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Este de amintit că DN 67 B Scoarța – Pitești a intrat în modernizare în anul 2010, dar contractul a fost realizat. Ulterior, în 2019 a fost efectuată o expertiză a lucrărilor, iar acum se dorește refacerea proiectului.