O mulţime de evenimente mici şi medii se pot organiza pe cont propriu, de la nunţi şi până la aniversări sau petrceri de absolvire. Dacă îţi doreşti un eveniment restrâns, poţi să organizezi o petrecere în doar câteva săptămâni, mai ales dacă îţi pregăteşti o listă cu mai multe variante de locaţii şi meniuri.
Descoperă mai jos cum poţi să conturezi un eveniment impecabil într-o perioadă scurtă de timp:
Creează o temă în jurul evenimentului
De la zile de naştere şi până la nunţi sau petreceri tip Baby Shower, orice eveniment trebuie să aibă o temă. Inspiraţia poate veni de oriunde când stabileşti tema evenimentului, de la filme şi muzica până la evenimente din istorie, expoziţii sau vacanţe. Poţi transforma aproape orice într-o temă de petrecere sau eveniment, chiar şi o culoare.
Începe cu bugetul
Bugetul va dicta modul în care îţi creezi evenimentul, de aceea este bine să îl alcătuieşti încă de la început. Asta nu înseamnă că nu poţi avea un eveniment superb cu buget mic sau ca un buget mare îţi va asigura de la început o organizare fără impedimente. Cea mai bună soluţie este să foloseşti o agendă pentru a-ţi nota bugetul, iar mai apoi să conturezi un plan al evenimentului, în funcţie de buget.
Dacă este necesar să restrângi bugetul, vei decide ce elemente sunt mai puţin importante pentru tine. Poate fi vorba despre locaţie, meniu, număr de invitaţi sau program de entertainment. Dacă simţi că nu te vei încadra în buget, poţi opta pentru un număr mai mic de invitaţi, un DJ în loc trupe ce cânta live sau un meniu cu mai puţine feluri de mâncare.
Alcătuieşte o listă cu 3-4 locaţii
Dacă ai deja 3-4 locaţii în minte când te gândeşti la evenimentul pe care vrei să-l organizezi, notează-le şi porneşte de la ele. Începe cu un telefon pentru a vedea dacă există compatibilitate. Unele locaţii s-ar putea să nu aibă date libere sau poate nu organizează evenimente aşa cum îţi doreşti tu. Dacă discuţia telefonică decurge bine, programează o vizită în locaţie şi o întâlnire cu managerul.
Stabileşte un meniu
Meniul unui eveniment reuşit trebuie să fie simplu, gustos şi să ţină cont de nevoile speciale ale fiecărui invitat. Încearcă să alegi preparate clasice, cu ingrediente de calitate şi să oferi variante atât pentru vegani, cât şi pentru vegetarieni.
La capitolul băuturi, pune calitatea pe primul loc. Dacă îţi doreşti o şampanie cu adevărat specială, Dom Perignon este o alegere excelentă. Poţi comanda Dom Perignon foarte uşor online şi să îl incluzi în meniul evenimentului tău, fie că este o petrecere acasă, fie că este o cununie civilă sau un botez.
În afară de Dom Perignon, mai poţi adăuga pe lista de băuturi şi alte variante populare, precum romul Captain Morgan, ginul Tanqueray sau vodca Belvedere.
Trimite invitaţii electronice
Invitaţiile la un eveniment se pot trimite foarte uşor astăzi, în format electronic. Le poţi crea într-un program uşor de folosit, precum Canva sau le poţi redacta doar sub formă de text. Trimite-le celor dragi pe e-mail, prin SMS sau prin intermediul altor reţele sociale. De asemenea, mai ai şi varianta de a-i invita pe cei dragi prin intermediul unui apel telefonic.
Achiziţionează câteva decoraţiuni
Piesele de decor sunt o modalitate excelentă de a da viaţa unui eveniment. Alege-le în funcţie de specificul evenimentului şi nu te gândi doar la opţiunile clasice. Spre exemplu, o sticlă de Dom Perignon sau o sticlă colorată de gin poate deveni foarte uşor o piesă de decor. Dulciurile pline de culoare, florile naturale, ba chiar şi fetele de masă te pot ajuta să dai personalitate evenimentului.
Evenimentele restrânse implica câţiva paşi esenţiali de organizare, de la alegerea temei şi până la stabilirea meniului. Cu o planificare minuţioasă, poţi să organizezi un astfel de eveniment în doar câteva săptămâni, urmând paşii de mai sus.