Tranzacția care va schimba piața din România. Cine a cumpărat rețeaua de magazine Profi.
Fondul de private equity MidEuropa a încheiat un acord privind vânzarea Profi Rom Food, unul dintre cei mai extinşi retaileri alimentari din România, către Ahold Delhaize, din care face parte şi lanţul Mega Image, pentru suma de 1,3 miliarde de euro, a anunţat luni un comunicat al fondului.
Vânzarea Profi către Ahold Delhaize reprezintă cea mai mare tranzacţie pe segmentul de produse alimentare din Europa continentală care implică un fond de private equity. De asemenea, tranzacţia este cea mai mare de până acum pe segmentul alimentar din Europa Centrală şi de Est, însă este condiţionată de obţinerea aprobărilor necesare din partea organismelor de reglementare şi este preconizat a se finaliza în 2024, scrie Agepres.
Profi este unul din liderii pe segmentul de supermarketuri şi magazine de proximitate în România, cu o reţea de peste 1.650 de magazine. După achiziţionarea de către MidEuropa în 2017, Profi a devenit cea mai extinsă reţea de supermarketuri din România (ca număr de magazine) şi unul dintre retailerii cu cea mai rapidă creştere de pe piaţa locală, adăugând peste 1.100 de magazine şi crescând vânzările de peste 3,3 ori. Profi are peste 28.000 de angajaţi în toată ţara şi a generat venituri de peste 2,5 miliarde de euro în perioada de 12 luni încheiată în iunie 2023.
Potrivit Mergermarket, Ahold Delhaize este unul dintre cele mai mari grupuri de retail alimentar din lume. Prin brandurile locale, compania deserveşte săptămânal 60 de milioane de clienţi atât în magazine, cât şi online, în Statele Unite, Europa şi Indonezia. În România, Ahold Delhaize operează o reţea naţională de 969 de magazine, care funcţionează sub brandul Mega Image.