Şoferii din Piteşti şi-au ieşit din minţi aşteptând zeci de minute la bariera inteligentă din Prundu.
Administraţia locală a prezentat cu mare alai, în vara anului trecut, bariera inteligentă de pe strada Lânăriei. Într-o zonă intens circulată de TIR-uri şi camioane, o astfel de soluţie părea ideală pentru a scurta timpii de aşteptare şi a împiedica formarea unor coloane mari de vehicule.
Iată însă că inteligenţa acestei bariere nu este una tocmai superioară, fiindcă în mai puţin de un an de la punerea în funcţiune au fost semnalate fel de fel de probleme.
Ultima a pus capac, cum se spune, răbdării conducătorilor auto (VIDEO)
Ieri seară, pe la ora 20.10, bariera inteligentă a coborât automat pentru a asigura trecerea unui tren spre Bucureşti. Nimic anormal până aici, doar că şoferii au remarcat cum, după trecerea garniturii feroviare, bariera se „încăpăţânează” să nu facă loc maşinilor. Aşa cum se întâmplă în astfel de situaţii, în scurt timp s-a format o ditamai coloana, inclusiv cu vehicule de mare tonaj.
Conducătorii auto au început să dea claxoane de nemulţumire, unii în ideea că există o baracă a unui impiegat sau acar care să iasă din „ascunzătoare” şi să vină să rezolve problema. Dar de unde! Proiectul barierei automatizate prevedea tocmai desfiinţarea postului de la trecerea de cale ferată.
După aproximativ 30 de minute în care puteau trece nenumărate maşini fără să se formeze coloane, încă un tren se perindă prin faţa conducătorilor auto ce ambalau nerăbdători maşinile. Surpriză! Şi după ce trece acest al doilea tren, bariera rămâne pe poziţie.
TIR-iştii îşi ies din minţi şi încep să dea claxoane disperate care alarmează locatarii din blocurile aflate în apropiere, ora fiind evident nepotrivită pentru zgomot. Unii dintre aceştia ies în stradă, încep să înjure, însă nimeni nu are o explicaţie pentru ce se întâmplă. Pe principiul „scapă cine poate”, câţiva şoferi care au avut spaţiu de manevră părăsesc coloana şi caută rute ocolitoare. Restul rămân cu nervii întinşi la maxim, aşteptând să se ridice bariera.
Pe la ora 20.45 apare un echipaj de Poliţie, iar din autospecială coboară şi o persoană care pare a fi responsabilă de remedierea problemelor legate de barieră. În timp ce poliţiştii asigură zona, angajatul dă fuga la cutia „inteligentă” şi ridică obstacolul buclucaş apăsând pe un declanşator manual.
Nu ştim dacă intervenţia a fost una corelată cu mersul trenurilor, dar putem presupune că omul s-a informat înainte de a acţiona manual bariera, astfel încât să nu se producă vreun grav accident.
Astfel, din întreaga tărăşanie putem concluziona că doar „inteligenţa” barierei s-a accidentat, involuntar, desigur. Asta e, se mai întâmplă! În loc de două, trei, cinci minute cât se aştepta în mod normal, şoferii care au avut ghinionul să fie prinşi ieri seară la barieră au avut de îndurat vreo 40.