Datele celor care primesc colete cu plata ramburs vor ajunge la Fisc. Noua obligație intră în vigoare începând cu luna decembrie 2022.
Raportările vor fi transmise lunar, de către furnizorii de servicii poştale. Aici sunt incluse şi firmele de curierat.
Legea a fost introdusă prin Ordonanţa 67 / 2022.
Persoanele nemulţumite că le sunt prelucrate datele personale şi care au invocat GDPR-ul nu mai au la îndemână nici un instrument prin care să evite aplicarea legii.
Specialiştii au explicat inclusiv faptul că invocarea „dreptului de a fi uitat” nu se aplică şi datele nu vor fi şterse din baza de date, chiar dacă se solicită acest lucru.
Datele personale vor fi stocate pe o perioadă de 5 ani, de la primirea prin declaraţie.
„Prin stabilirea realității relației comerciale dintre cumpărătorul și vânzătorul implicați în comerțul online, Fiscul poate avea acces la confirmarea cel puțin a beneficiarului, care are interesul direct să primească factură fiscală și să beneficieze astfel de garanția legală, și indirect să determine plata taxelor și impozitelor aferente veniturilor încasate de vânzător din comercializarea produselor respective”, este explicaţia oficială de la Finanţe.
Foto descriptiv / Sursa: avocatnet.ro