Urmare a precipitațiilor abundente și a vântului puternic manifestate în perioada 28.08.2021- 29.08.2021, Inspectoratul pentru Situații de Urgență Argeș a intervenit în localitățile: Curtea de Argeș, Câmpulung, Pitești, Albota, Valea Mare Pravăț, Bughea de Sus, Bughea de Jos, Lerești, Rucăr.
În municipiul Curtea de Argeș au avut loc 4 intervenții provocate de următoarele evenimente: un copac a căzut peste firele electrice pe drumul către Tigveni DN73C unde a fost necesară și intervenția CEZ; acoperișul unui bloc de locuit a căzut peste 9 autoturisme și carosabil; acoperișul unui bloc de locuit a căzut pe spațiul verde și o grindă de lemn ce se afla în pericol să cadă. În urma inundațiilor, echipele de intervenție au evacuat apa provenită din precipitații din 3 locuințe (Câmpulung), 4 curți (Câmpulung, Albota, Valea Mare Pravăț, Rucăr), din 16 beciuri (Câmpulung, Pitești, Lerești, Bughea de Jos), dintr-un garaj (Bughea de Sus), dintr-un subsol (Pitești) , din parcarea și demisolul unui bloc (Pitești).
Prefectul județului Argeș, Emilia Mateescu informează că, persoanele singure și familiile afectate de inundații, indiferent de veniturile acestora vor primi ajutoare de urgență din partea Guvernului în conformitate cu Hotărârea nr. 671/2021 din 24.06.2021. Prin urmare, familiile și persoanele singure ale căror locuinţe au fost avariate parţial sau în totalitate de inundații vor primi suplimentar față de sumele acordate pentru afectarea locuinței, ajutoare de urgență în cuantum de:
- 6.000 de lei dacă locuința a fost afectată în proporție de peste 75% inclusiv;
- 4.000 lei dacă locuința a fost afectată între 50% inclusiv și 75%;
- 2.500 lei pentru proprietarii gospodăriilor inundate în proporţie cuprinsă între 25% inclusiv şi 50%;
- 1.500 de lei dacă locuința a fost afectată în proporție de până la 25% ;
Persoanele ale căror bunuri din locuință au fost deteriorate, indiferent de numărul sau tipul bunurilor vor primi un ajutor de urgență în cuantum de 1.000 lei.
Ajutorul de urgență se acordă numai pentru persoanele singure și familiile pentru care s-au înregistrat pagube în cazul locuințelor în care acestea trăiesc efectiv, iar pentru acordarea ajutorului de urgență nu se impune completarea unei cereri și nici efectuarea de anchete sociale prin care să se certifice existenţa situaţiilor de necesitate ori, după caz, a situaţiilor deosebite în care se află familiile sau persoanele singure.
Ajutoarele de urgență se vor acorda pe baza constatărilor comisiei pentru evaluarea estimativă a pagubelor, constituită prin ordin al prefectului și pe baza borderourilor intocmite de Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Argeș.
Plata ajutorului de urgență se poate face prin mandat poștal sau prin cont bancar. În situația în care beneficiarul ajutorului va opta pentru plata prin cont bancar, acesta își va exprima opțiunea în scris printr-o declarație pe propria răspundere.