Estée Lauder, fondatoarea companiei care îi poartă numele, a fost o vizionară și un model. A fost o femeie care a dovedit că orice este posibil – dacă îndrăzniți să visați și aveți curajul și înțelepciunea de a încerca. Estée a creat și a condus una dintre cele mai prestigioase și inovatoare companii din lume, în timp ce servea ca soție, mamă și prieten loial pentru mulți. Și a făcut totul cu farmec, umor și stil rafinat. Iubea frumusețea cu o pasiune și credea din toată inima în puterea ei.
Doamna Estée Lauder și-a început afacerea cu 4 produse de îngrijire a pielii și o premisă simplă: că fiecare femeie poate fi frumoasă. Înarmată cu această filozofie, plus perseverență, creativitate și pasiune, ea a schimbat fața industriei cosmetice.
Născută Josephine Esther Mentzer, Estée Lauder a fost crescută în Queens, New York, de mama sa maghiară, Rose, și de tatăl ceh, Max. Numele Estée a fost o variantă a poreclei sale, Esty. Interesul ei pentru frumusețe a apărut în liceu când unchiul ei maghiar a venit să locuiască cu familia ei și a creat creme pentru piele, mai întâi în bucătărie, apoi într-un laborator într-un grajd. De la unchiul ei, Estée a învățat nu numai cum să facă minunatele creme, ci și cum să le aplice pe fețele femeilor.
La sfârșitul anilor 1920, Estée l-a cunoscut pe Joseph Lauter. S-au căsătorit în 1930 și s-au mutat în Manhattan. La scurt timp după aceea, cuplul a adoptat numele de familie Lauder, corectând o ortografie greșită care data din momentul în care tatăl lui Joseph a emigrat din Austria în Statele Unite.
Estée a început să vândă produse de îngrijire a pielii și machiaj în saloanele de înfrumusețare, demonstrând produsele sale femeilor în timp ce stăteau sub uscătoare de păr. În 1946, ea și Joseph Lauder au lansat oficial compania, iar un an mai târziu au primit prima comandă majoră: produse în valoare de 800 de dolari de la Saks Fifth Avenue.
Estée avea instincte înnăscute pentru ceea ce își doreau femeile și era o vânzătoare și un marketer desăvârșit. Ea credea că, pentru a face o vânzare, trebuie să atingi consumatorul, să-i arăți rezultatele pe fața ei și să-i explici produsele. Ea a dus ideea de a oferi un cadou pentru fiecare achiziție la noi culmi, astfel încât a devenit o practică standard a industriei.
Odată ce marca Estée Lauder a început să-și facă publicitate, Estée a insistat ca imaginile tipărite să fie atât aspiraționale, cât și accesibile și a selectat câte un model care să reprezinte brandul, pe rând. A ales culoarea turcoaz deschis pentru ambalaje, crezând că transmite un sentiment de lux și se potrivește cu toate decorurile din baie.
Estée participa la deschiderea fiecărui magazin nou și stătea o săptămână pentru a-și instrui consilierii de frumusețe cu privire la tehnicile de vânzare și afișare a mărfurilor. Întotdeauna elegantă și bine îmbrăcată, a traversat țara pentru a se întâlni cu cumpărători și editori de frumusețe și pentru a vorbi cu consumatorii. A fost un întreg departament de cercetare de o singură persoană.
Cu câteva decenii înainte ca rețelele sociale să devină obișnuite, Estée a organizat campanii din gură în gură. Mantra ei deseori repetată era „Telefon, Telegraf, Spune-i unei femei”. Credea că femeile cărora le plac produsele ei vor răspândi vestea.
Estée Lauder a fost o pionieră a îngrijirii pielii, dar avea și un „nas” minunat de parfum. Unul dintre primele sale succese a fost Youth-Dew, un amestec de trandafir, iasomie, vetiver și paciuli care i-a adus faima olfactivă.
Ea a supravegheat crearea a cinci branduri suplimentare – Aramis, Clinique, Prescriptives, Lab Series și Origins – și a insistat întotdeauna ca produsele companiei să fie fabricate din ingrediente de cea mai înaltă calitate.
Ca femeie de afaceri vizionară, Estée Lauder a fost onorată cu multe premii în timpul carierei sale. Primirea Legiunii de Onoare Franceze a fost unul dintre punctele culminante din viața ei. Ea a susținut numeroase programe civice și culturale și alte cauze caritabile, inclusiv restaurarea Palatului Versailles și construirea mai multor locuri de joacă în Parcul Central din New York.
Singurul lucru mai important pentru Estée decât Compania a fost familia ei și a fost încântată că copiii și nepoții ei s-au alăturat afacerii familiei. Estée s-a retras în 1995 și a încetat din viață în 2004.
Lumea s-a schimbat dramatic de când Estée Lauder și-a creat brandul în 1946. Dar valorile de bază pe care le-a întruchipat sunt mai relevante ca niciodată. Astăzi, compania angajează femei în peste 150 de țări și teritorii și în zeci de puncte de contact – atât în magazine, cât și online.
Valorile esențiale stabilite de Estée – respectul pentru individ, integritatea, generozitatea spiritului, spiritul antreprenorial – rămân în centrul The Estée Lauder Companies, acum un lider global în domeniul frumuseții de prestigiu. Astăzi, mai mult de 48.000 de angajați continuă eforturile descoperite de Estée, cu angajamentul de a ajuta milioane de consumatori să își descopere și să-și exprime propria frumusețe.