Sâmbătă şi duminică, în prezenţa a peste 3.000 de spectatori, pe traseul Lereşti – Voina a avut loc cea de a cincea ediţie a Trofeului Câmpulung la automobilism, eveniment care a reunit elita pilotajului sportiv românesc. Competiţia, care contează ca etapă a VII-a în cadrul Campionatului Naţional de Viteză în Coastă (CNVC)Dunlop, a fost organizată de Clubul Sportiv Brothers Motor Sport sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv (FRAS), având ca partener tradiţional Primăria Câmpulung.
Nume mari pe listă
Profesor de sport, Mărgărin Blidaru, viceprimarul din Câmpulung, a declarat la conferinţa de presă de vineri că va lua şi el startul, dar în calitate de copilot invitat, afirmând că publicul câmpulungean este pasionat de sportul cu motor şi e un bun cunoscător al fenomenului.
Pe traseul de trei kilometri dintre Lereşti şi cabana Voina au turat motoarele 68 de competitori, printre ei fiind Lyuben Kamenov, campionul Bulgariei, Lucian Răduţ, câştigătorul etapei de anul trecut, multiplul campion Ovidiu Zaberca, dar şi doi campioni naţionali care cu acest prilej au revenit în competiţiile oficiale, şi anume piteşteanul Vali Porcişteanu şi, după o pauză de trei ani, Daniel Onoriu.
Strângere de fonduri
De asemenea, organizatorii au decis ca ediţia din acest an să coincidă cu o acţiune caritabilă, piloţii şi spectatorii fiind invitaţi să doneze fonduri pentru achiziţionarea unui robot special pentru gătit alimente, necesar copiilor Centrului de Zi „Bambi” din Câmpulung. În prima zi au fost strânşi aproape 1.400 lei, iar ieri s-au mai strâns şi alţi bani, care vor fi viraţi centrului precizat.
Dispute cu oficialii
Ieri s-au desfăşurat etapele de concurs, unde au luat startul 56 de piloţi (restul abandonând din motive tehnice), iar între cele două manşe vremea a fost capricioasă şi a plouat destul de tare, fapt ce a generat un traseu ud. Din această cauză s-au iscat unele dispute, deoarece conform regulamentului CNVC ar fi trebuit să se ofere o urcare suplimentară, pentru ca piloţii să poată constata condiţiile de drum. În urma unor discuţii aprinse cu reprezentanţii FRAS, aceştia au hotărât să nu acorde urcarea de recunoaştere şi au continuat cu cea de-a doua manşă, fără a şti exact starea suprafeţei de rulare.
Loteria anvelopelor
De altfel, apariţia ploii a aruncat toţi concurenţii într-o adevărată loterie a setărilor şi alegerii anvelopelor, ei confruntându-se cu mari probleme de aderenţă datorate faptului că prima parte a traseului era udă şi cea de-a doua uscată, fapt ce a făcut ca anvelopele de ploaie să devină improprii. În acest context unii piloţi au pierdut controlul volanului şi s-au răsturnat (la unul a fost nevoie de intervenţia ambulanţei), însă din fericire nu s-au înregistrat răniri grave. Unul dintre ei este câmpulungeanul Mihai Bulugea, pe care, deşi e foarte bun cunoscător al traseului, l-a „păcălit” ploaia.
Cu ARO IMS în recunoaştere
Printre cei prezenţi i-am remarcat pe fostul ministru Andrei Gerea, deputat ALDE, pe deputatul PSD Gheorghe Marin, care a şi premiat câştigătorii la gala campionilor organizată pe traseu, pe Simona Brătulescu, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Argeş, pe primarul Câmpulungului, Liviu Ţâroiu, şi pe vicele Mărgărin Blidaru, dar şi pe fostul primar Călin Andrei. Nu au lipsit Norris Măgeanu şi Cătălin Nicolaescu, preşedinte, respectiv vicepreşedinte ai FRAS, ambii câmpulungeni. Ca element de culoare, una din manşele de recunoaşteri a fost deschisă de mai multe maşini de epocă ARO IMS, la vremea lor supranumite Zimbrul Carpaţilor.
Câştigător, campionul Bulgariei
Prezent în premieră pe traseul de la Lereşti-Voina, campionul Bulgariei, Lyuben Kamenov, a reuşit, conducând inteligent şi recuperând secundele care-l despărţeau de locul I, să câştige marele trofeu, pentru că realizatorul celui mai bun timp, Lucian Răduţ, care a şi câştigat prima manşă, a ieşit în decor în manşa secundă. Bulgarul, care a condus un Mitsubishi Lancer EVO VIII, a obţinut la total un timp sub patru minute(3.27.083). Pe locul doi a urcat un favorit al publicului argeşean, Ovidiu Zaberca. Dacă anul trecut a fost scos din cursă din cauza unui accident, de data asta Zaberca a obţinut argintul la volanul unui Mitsubishi Lancer EVO VIII, cu un timp general de 3.27.135. Pe locul trei a terminat Laurenţiu Ene, la volanul unei Honda Civic Type R, cu un timp de 3.30.400.
Val. NICOLAU