Tinerii din Piteşti au uitat ce înseamnă să citești un ziar, o carte, să rezolvi un rebus sau o integramă. Câteva vânzătoare de la chioșcurile de profil din centrul oraşului ne-au spus că ele câştigă mult mai bine din vânzarea țigărilor, a cafelelor și a sucurilor, decât a ziarelor, revistelor și cărților. Ca să nu mai vorbim de faptul că pandemia a afectat foarte mult activitatea de la aceste tarabe.
De fapt, pensionarii și foarte puțini tineri mai cumpără ziare şi cărți. În general, doamnele preferă revistele, fiind preocupate de îngrijirea tenului, a pielii, de rețete de mâncare și de… cancan. Copiii cumpără și ei reviste, dar neapărat dintre cele care conțin jucării, precum și cărți de colorat.
E adevărat, la Piteşti sunt și chioșcuri doar cu cărți, cum este cel de lângă Magazinul „Trivale”. Clienţii sunt, cu predilecţie, tot pensionarii și elevii care au nevoie de anumite manuale. Cel care deține chioșcul, C.G., susține că, din păcate, sunt foarte puțini tineri cu rădăcini culturale, învățați de mici să citească, să se documenteze, să aprofundeze.
Așadar, online-ul rămâne principala sursă de documentare din aceste vremuri. Din păcate!
Georgiana ANGHEL
Un Comentariu
Nope
Sau poate tinerii din Pitesti citesc carti in format electronic? Daca nu vede Tanta de la taraba tineri cumparand carti nu inseamna ca tinerii nu citesc carti.