Printr-un comunicat primit la redacţie suntem informaţi că Grupul Renault intenţionează să dezvolte organizaţia în jurul mărcilor sale, Renault, Dacia, Alpine şi Noi mobilităţi.
Proiectul îşi propune să creeze o organizaţie mai simplă şi mai orientată către rezultate, consolidând coeziunea, motivaţia şi sentimentul de apartenenţă al echipelor, grupate astfel, pe mărci.
Începând de acum, Grupul Renault are în vedere dezvoltarea organizării sale în jurul a patru unităţi de business: Renault, Dacia, Alpine şi Noi mobilităţi. Obiectivul este să ofere fiecărei unităţi o organizare autonomă. Se va lua în considerare organizarea funcţiilor la nivel transversal.
Compania are nevoie să îşi schimbe „stilul de joc” şi să treacă de la urmărirea volumelor la urmărirea valorii şi profitabilităţii. Organizarea în jurul a patru mărci puternice şi funcţii transversale extinse ar face posibil lucrul într-un mod mai simplu, mai orientat către pieţe şi către clienţi, cu spirit de echipă, pentru a căuta cel mai bun rezultat posibil. „Aceasta este o pârghie esenţială pentru redresarea Grupului”, a declarat Luca de Meo, CEO Groupe Renault.
În cadrul acestui proiect, reflecţia asupra creării, organizării şi implementării acestor noi unităţi de business va fi coordonată de
Luca de Meo, CEO Groupe Renault, pentru Renault, Denis Le Vot, EVP, regions, sales and marketing, Groupe Renault, pentru Dacia, Cyril Abiteboul, Managing director of Renault Sport Racing, pentru Alpine, Clotilde Delbos, Deputy chief executive officer and chief financial officer, Groupe Renault, pentru Noi mobilităţi.
Pe măsură ce va fi suficient elaborat, acest plan de dezvoltare organizaţională va fi prezentat partenerilor sociali.