Astăzi, Groupe Renault, care deţine şi Uzina de Autoturisme Dacia din Mioveni, Nissan Motor şi Mitsubishi Motors Corporation, membrii uneia dintre cele mai importante alianţe din domeniul auto la nivel mondial, au anunţat mai multe iniţiative ca parte a unui nou model de cooperare în afaceri pentru a spori competitivitatea şi rentabilitatea.
Dintr-un comunicat primit la redacţie de la Groupe Renault Roumanie, am reţinut că cele trei companii membre intenţionează să valorifice anumite beneficii existente ale Alianţei în domenii precum achiziţiile comune, prin utilizarea poziţiilor de leadership şi a punctelor forte la nivel geografic, pentru a sprijini dezvoltarea comercială a partenerilor.
„Alianţa reprezintă un parteneriat strategic şi operaţional unic în domeniul auto şi ne oferă un avantaj puternic în peisajul auto mondial, aflat într-o continuă schimbare”, a declarat Jean-Dominique Senard, preşedintele Consiliului de Administraţie al Alianţei şi al Groupe Renault. „Noul model de afaceri va permite Alianţei să valorifice la maximum activele şi performanţele fiecărei companii, având totodată ca fundaţie culturile şi moştenirile acestora. Cele trei companii care fac parte din Alianţă vor acoperi toate segmentele de vehicule şi tehnologiile aferente, în toată lumea, în beneficiul fiecărui client, crescând în acelaşi timp competitivitatea, rentabilitatea durabilă şi responsabilitatea socială şi de mediu”, a mai afirmat Senard.
Conducerile celor trei companii au aprobat principiile schemei leader-follower pentru vehicule, în cadrul căreia vor coopera cu scopul de: * a continua să promoveze strategia de standardizare a Alianţei, de la platforme la caroserii; * pe segmentul de produs, de a se concentra pe un vehicul-mamă (vehiculul principal) şi pe vehicule-surori concepute de leader, cu sprijinul echipelor de followers; * de a se asigura că vehiculele leader şi follower pentru fiecare marcă sunt produse utilizând cea mai competitivă configuraţie, inclusiv prin gruparea producţiei, după caz; * de a continua să valorifice sinergiile la nivelul produselor în cazul vehiculelor comerciale uşoare, acolo unde modelul leader-follower este deja aplicat.
Se estimează că schema leader-follower va facilita reduceri de investiţii în modele de până la 40% pentru vehiculele integrate pe deplin în schemă. Se anticipează că aceste beneficii vor veni în plus faţă de sinergiile convenţionale care sunt deja asigurate în prezent. De asemenea, Alianţa a aprobat principiul numirii diferitelor părţi ale lumii drept „regiuni de referinţă”, fiecare companie concentrându-se pe regiunile sale de bază, cu scopul de a fi printre cele mai competitive şi de a servi drept referinţă pentru celelalte în procesul lor de creştere a competitivităţii.
În cadrul acestei părţi a schemei, Nissan va fi membru de referinţă pentru China, America de Nord şi Japonia, Renault în Europa, Rusia, America de Sud şi Africa de Nord, iar Mitsubishi Motors în ASEAN şi Oceania.