De fiecare dată când dorim să ne angajăm pe un nou post, una dintre cerințele angajatorului este prezentarea unei fișe medicale la dosar. Fiind sinonimă cu fișa de aptitudini, fisa medicala angajare este un document care demonstrează dacă o persoană este aptă, din punct de vedere fiziologic și psihologic, să presteze o anumită activitate.
Prezența fișei medicale la dosar nu este o cerință a angajatorului, ci este una dintre condițiile de angajare stipulate în legislația actuală.
Ce este fișa medicală pentru angajare?
Conform definiției oficiale, fișa medicală pentru angajare este un document care dovedește că persoana care optează pentru un anumit post este aptă, aptă condiționat sau nu este aptă pentru a presta munca pe care o presupune postul respectiv. Această fișă poate fi emisă doar de către o clinică autorizată sau de către un cadru medical avizat de Medicina Muncii. De asemenea, este important să știi că intreg costul necesar obținerii acestei fișe este suportat de către angajator.
În ce condiții este acest document obligatoriu?
Legislația în vigoare prevede sancțiuni notabile persoanei angajatoare, în cazul în care fișa medicală a unui angajat lipsește de la dosar. Conform Art. 13, lit. j) din Legea 319/2006 – Legea securității și sănătății în muncă: Angajatorii au posibilitatea de a încadra în muncă doar persoane care, în urma examenului medical de specialitate, corespund condițiilor de muncă. În cazul încălcării acestei legi, se poate recurge la măsuri legale, precum o amendă usturătoare, ce poate atinge chiar și suma de 8000 de lei!
Ce presupune obținerea unei astfel de fișe?
Persoana care se angajează va trebui să treacă printr-o serie de examinări medicale. Acestea pot diferi în funcție de o multitudine de factori: domeniul de activitate al respectivei companii, factorii de risc asociați acelei activități, precum și mediul în care se va desfășura activitatea. Cele mai comune investigații medicale pot cuprinde examene clinice generale, testul de spirometrie (plămâni), hemograma, audiograma, examen psihiatric etc.
Care sunt actele necesare pentru a obține rapid fișa medicală pentru angajare?
Pentru a evita situațiile în care te prezinți la clinică constatând lipsa unuia dintre documentele esențiale, îți prezentăm mai jos toate actele de care ai nevoie pentru a obține rapid și fără greutăți o fișă medicală pentru angajare:
- Buletin sau carte de identitate;
- Fișa de solicitare pentru examenul medical la angajare (un document tipizat, ce trebuie semnat și completat de către persoana angajatoare);
- Fișa de identitate a factorilor de risc profesional, completată în detaliu de către lucratorul desemnat/SIPP și semnată atât de acesta, cât și de persoana angajatoare;
- Adeverința de la medicul de familie, care atestă starea generală de sănătate (în funcție de caz).
De unde poți obține fișa medicală pentru angajare?
Precum am subliniat mai sus, doar clinicile medicale autorizate de Medicina Muncii pot emite acest document. Așadar, pentru a obține rapid o fișă medicală pentru angajare, dar și pentru permis auto sau port-armă, mergi în centrul Bucureștiului, la clinica StandardMed, împreună cu actele necesare. Pentru programări poți intra pe site-ul www.fisamedicala.info sau te poti adresa prin telefon la numărul 0722.435.435. StandardMed este o clinică autorizată, care dispune de personal instruit și cu experiență dovedită în domeniu! Alege StandardMed și obține rapid și simplu documentul de care ai nevoie!