# Propunem lansarea unui abonament „Premium” pentru şoferii care ţin cu dinţii de locul lor de parcare!
Colegul Claudiu Diţa care se ocupă cel mai mult de chestiunile administrative ale Piteştiului mă invită la un tur printre maşinile parcate claie peste grămadă pe străzile şi pe la blocurile din municipiu. Încercăm să identificăm care este cu adevărat problema oamenilor nemulţumiţi, după ce Primăria a aprobat noul regulament.
Într-o anumită măsură, cetăţenii au dreptate: cumva, locurile de parcare cu taxă, blocate de către cei care achită taxe doar de la ora 16 la ora 9 (în zilele de luni, marţi, miercuri, joi, vineri, iar sâmbăta şi duminica – tot timpul) e un pic discrimintorie.
„Eu plătesc abonament şi vine altul să-mi ocupe locul…” – e concepţia de la baza tuturor nemulţumirilor.
Mai rău ca înainte
Din punct de vedere al unuia care nu stă de nicio parte a baricadei (nu sunt nici cu primăria, nici cu locatarii), văd chestiunea din alt unghi. Anume că actuala decizie nu face decât să genereze o aglomeraţie şi mai mare, fiindcă şoferii care vin în zona cu pricina parchează pe trotuare, pe banda de circulaţie, blocând maşini staţionate pe locurile rezervate.
O astfel de situaţie am întâlnit, ieri, în parcarea din spate de la Fortuna. O doamnă care susţinea sus şi tare că vine rar la Piteşti, stătea la discuţii cu un locatar încercând să-l convingă că în cel mult o oră rezolvă ce are de rezolvat şi eliberează strada.
Câteva maşini erau blocate şi, în caz de ceva, singura soluţie era să o întoarcă pe şoferiţă din drum ca să-şi multe vehiculul în altă parte.
Evident, în cazul unei urgenţe, s-ar fi lăsat cu scandal, cum am văzut că se „poartă” la Piteşti (inclusiv fluturarea cuţitului pe geam sau chiar mai grav decât atât). Locatarul şi-a dat acordul, deşi nu era maşina lui, spunând… las-o mă că merge aşa. Îl cunoaşte el pe proprietar şi ştie că nu pleacă la ora aia de acasă.
Câţiva metri mai încolo, şoferul unei dube face manevre peste manevre încercând să iasă la drum. Un vehicul staţionat ocupă jumătate din stradă, undeva în curbă, şi e sens unic de ieşire.
Apare şi Poliţia în zonă, dar e cu alte probleme pe cap, nu cu parcările…
Imaginea de ansamblu e una haotică, asta la o oră la care presupunem că majoritatea şoferilor au plecat deja la serviciu. Din acest punct de vedere, primăria are dreptate. E deficit de locuri, nu suntem un oraş unde ne permitem să ţinem locuri ocupate non-stop.
Abonament premium
Şi totuşi, cum împăcăm capra şi varza? Cred că stabilirea unui tarif diferenţiat ar face puţin lumină în parcările de la bloc. Astfel, cei care sunt 100% hotărâţi să aibă un loc numai şi numai al lor, să plătească un abonament mai scump, „premium” dacă vă place cum sună (1200 lei / an ar fi o sumă rezonabilă) şi să aibă garanţia că nimeni nu îi deranjează.
Cei care nu-şi permit sau nu doresc, foarte bine, să respecte actuala măsură. Un abonament ieftin, dar valabil în intervalul amintit. Este doar o propunere…
14 Comentarii
Anonim
Salut inițiativa Ptimariei Pitești de a anula abonamentele din spatele blocului turn L5 cartier Nord , acum lucrurile s au schimbat intr un mod mult mai civilizat cu excepția unor locatari care nu înțeleg ca și ceilalți cetățeni au dreptul de a parca in acest oraș .
Anonim
Sau mai bine decât abonamente premium ar fi ca Primăria sa construiască mai multe parcări supraterane în oraș, cu ar fi de exemplu parcarea vizata de dvs în articol, cea din spatele mag. Fortuna. Menționez ca locuiesc într.unul dintre blocurile turn.
George Olteanu
Da, doar că locatarii din respectiva zonă s-au opus… din informaţiile pe care le avem
Rares
Blocul L6 Sc C nu detine parcare proprie prin urmare fiecare parcheaza unde apuca , chiar nu se poate face nimic in privinta aceasta ? Loc pentru amenajarea unei mici parcari exista …
lila
1200 lei un loc de parcare? sunt posesori auto care nu dau niciun ban si au parcarea asigurata prin ocuparea permanenta a acelui loc.
Solutia ar fi taxarea zilnica a bulevardelor ca sa nu mai stagneze cu anii rablele cu prelata pe ele…
ionica
Au fost terenuri libere destule (mai ales prin cartiere- Trivale, Garlei, Gavana, Prundu, etc) pe care primaria trebuia sa le cumpere de la propietari sau mostenitorii acestora si sa construiasca parcari , dar s-a preferat restituirea acestora in natura (nu gratis ,ci contra unor spagi imense) pentru constuctia haotica de blocuri si cladiri fara sa se respecte nici o prevedere a legislatiei in vigoare privind constructiile( dar s-au eliberat autorizatii de constructie contra altor spagi imense) .
Din lipsa de respect fata de catatenii orasului s-a ajuns in aceasta situatie , cand primaria incoltita deaceasta problema acuta a locurilor de parcare da din colt in colt neavand solutii viabile, cautandu-se vinovati care au creat aceasta stare contra unor mite imense.
Cătălin
În parcarea de la Fortuna sunt vreo 200 locuri, există o singură intrare-ieşire, îngustă, dintr-un (spre) un bulevard aglomerat.Trebuie privită ca o parcare de reşedinţă pt. locatarii celor 5 blocuri.O altă parcare, supraterană, publică,în acelaşi loc, ar sufoca locatarii, care se vor trezi cu ţevile de eşapament ale maşinilor parcate direct la ferestre, nu vor mai avea intimitate în propria casă şi se va bloca efectiv unicul drum de acces.Ar mai fi o problemă şi cu avizele I.S.U.;oricum sunt probleme şi acum.Este adevărat, şi ceilalţi au dreptul să parcheze, dar într-o parcare publică.Şi la blocurile noi se dau autorizaţii de construcţie doar dacă sunt asigurate câte 1 loc de parcare pt. fiecare apartament, plus 20% pt. vizitatori.Soluţia nu e „premium”, nu rezolvă problema.
Cătălin
Rectific: la Fortuna, e parcare de reşedinţă pt. locatarii din 7 blocuri.Apropo, ar putea să ne spună ziariştii noştri ce taxe sau abonamente de parcare plătesc privilegiaţii care parchează la Prefectură, la Curtea de Apel şi la Primărie? De lux, premium, standard? Propuneţi şi pt. ei o sumă. Abonamentele de reşedinţă conform H.C.L. 185/2012, cu exclusivitate 24 ore, rămân în vigoare până la expirarea termenului de valabilitate. Maşinile parcate anapoda trebuie ridicate şi şoferii amendaţi, la fel cei care parchează fără să achite taxa de parcare.
Dan
va tot legați de spațiul de la fortuna dacă va fi acolo parcare și va fi un i cendiu cate masini vor arde intrarea în curtea blocuror cât de mare este voi luati toate astea in consideratie sau a-ti facut scoala pe bani ca asa se poartă. Același lucru se întâmplă și în spatele blocului cu teatrul Aschiuta acolo este o curte de bloc îngustă ridicata la rang de strada D-na Bălașa.Ce se intampla la un foc sau seism?
Cătălin
Şcoala se face cu bani sau deloc.Dan, ai trecut de clasa 1?
Cătălin
Am greşit, Dan.Îmi cer scuze!
Cristi
O mare problema o constituie si parcarea din spatele policlinicii de pe Bratianu, desi seara, cand locatarii sunt acasa, totul este OK.
Propunere: realizarea unei parcari supraterane in locul actualului bazar cu intrari din IC Bratianu pe la Magnolia (pe deasupra parcului), din strazile Gh. Lazar si Sf. Vineri, chiar si cu intrare din spatele blocurilor A1-A10. Bazarul ar putea fi in continuare la parter, iar deasupra lui ar putea fi cateva etaje de parcare, suficient de departata de blocuri astfel incat sa nu puna probleme
Cătălin
Cred că e o idee foarte bună, s-o analizeze autorităţile şi s-o pună în practică; un alt loc ar putea fi în faţă la Administraţia Finanţelor sau înainte de intersecţia Craiovei-Fr. Goleşti.
Anonim
Domnule Diță, realizați ce afirmație faceți vis a vis de abonament premium ???? 1200 de lei ???? Rezonabil ? 1200 , dar să devii proprietar, poate ! Atâta timp cât am plătit 140 de lei parcarea, de ce să nu am exclusivitate ??? Gândiți cu ….. ! O zi bună