
Importul de mașini din Canada devine un coșmar pentru mulți șoferi din Argeș și nu numai. RAR avertizează că vehiculele fabricate pentru piața canadiană NU pot fi înmatriculate simplu în România, fiind necesară o procedură complexă și costisitoare de omologare individuală. Iată ce trebuie să știe toți șoferii interesați!
Mașinile din Canada nu respectă normele UE
Tot mai mulți români aduc mașini din Canada crezând că legislația este similară cu cea din Uniunea Europeană. RAR avertizează: procedura este complet diferită și poate duce la costuri neprevăzute sau chiar la imposibilitatea de a obține CIV.
Registrul Auto Român (RAR) transmite clar: vehiculele fabricate pentru piața canadiană nu au omologare UE. Prin urmare, nu pot primi Certificatul de Înmatriculare (CIV) prin procedura standard aplicabilă autovehiculelor din spațiul comunitar.
Pentru aceste mașini, este necesară omologarea individuală, care presupune:
- un test dinamic pentru determinarea normei de poluare;
- analiza marcajelor de omologare pentru componente și subansambluri;
- o inspecție tehnică detaliată conform cerințelor europene.
Dacă vehiculul nu îndeplinește cel puțin norma de poluare Euro 3, CIV nu poate fi eliberat.
Dezinformări frecvente și riscuri ascunse
RAR atrage atenția asupra unui mit periculos: ideea că legislația canadiană ar fi echivalentă cu cea a UE. Această confuzie, provenită probabil din surse online sau din partea unor intermediari de import auto, este complet falsă.
În plus, nu se pot elibera acte
pentru vehicule declarate „nereparabile”, „scoase din uz” sau marcate „parts only”, chiar dacă sunt perfect funcționale tehnic.Ce trebuie să faci înainte să cumperi o mașină din afara UE
RAR recomandă ca, înainte de achiziție, orice potențial cumpărător:
- să solicite informații oficiale despre proceduri și costuri direct de la RAR,
- să trimită fotografii cu documentele mașinii pentru o evaluare preliminară,
- să folosească formularul online de petiții disponibil aici: https://prog.rarom.ro/petitii/.
În unele cazuri, întreaga procedură de omologare și adaptare la standardele UE poate face achiziția neprofitabilă, chiar dacă mașina are un preț atractiv la cumpărare.
Important de reținut:
Vehiculele din Uniunea Europeană și din țările AELS (Islanda, Norvegia, Liechtenstein, Elveția) nu necesită omologare individuală pentru eliberarea CIV.
Informați-vă din surse oficiale înainte de orice import auto – dezinformarea poate costa scump.
Rămâneți informați, e important!
Pentru siguranța voastră și a celorlalți participanți la trafic, respectați procedurile RAR și evitați capcanele birocratice ale importului din afara UE.







































