Noul retailer din Argeș rupe tot! Este pe cale să doboare concurența.
Un mare retailer internaţional, care abia a intrat în România, apasă pedala de acceleraţie şi ameninţă supremaţia Profi, Mega Image şi LaDoiPaşi. A ajuns la peste 50 de magazine în mai puţin de opt luni
Grupul polonez Zabka, prezent pe piaţa-mamă cu o reţea de peste 10.000 de magazine, a intrat pe piaţa autohtonă de retail alimentar în urmă cu circa opt luni, când a deschis prima unitate.
După prima lună, reţeaua locală ajunsese la cinci magazine, însă de atunci gigantul a accelerat dezvoltarea şi a depăşit 50 de unităţi. E vorba de magazine de proximitate modernă.
Dintre acestea, aproape toate sunt în Bucureşti, acolo unde a şi început expansiunea, şi în proximitatea Capitalei. Un singur magazin este în Piteşti, arată site-ul propriu.
Planurile companiei nu se opresc aici, retailerul abordând o serie de mici magazine şi băcănii pentru a le prelua sau pentru a le integra în propria reţea în sistem de franciză, spun sursele ZF.
De altfel, ambiţiile sunt mult mai mari. Când au intrat pe piaţă, polonezii au spus furnizorilor că vor 200 de magazine în România în 2024, ţintă încă îndepărtată. Pentru 2028, planul este ca reţeaua să ajungă numărul unu pe proximitate modernă, arată aceeaşi sursă (o prezentare făcută furnizorilor). Oficial, către presa din România, reprezentanţii Zabka nu au înaintat cifre.
Magazine deschise și în Pitești
Magazinele Froo, brandul pe care Zabka îl foloseşte în România, au, în medie, 50-70 mp. Ele vând în special produse de consum imediat, ţinta fiind clientul tânăr din mediul urban.
Astfel, retailerul intră pe terenul de „luptă“ al Profi, Mega Image (cu conceptul Shop&GO), Carrefour Express şi LaDoiPaşi.
Retailerul, unul dintre cei mai mari jucători din comerţul alimentar din Polonia, a intrat pe piaţa din România la finalul anului trecut prin achiziţia pachetului majoritar de acţiuni în cadrul companiei de distribuţie DRIM Daniel Distributie FMCG. Deal-ul a primit deja acordul Consiliului Concurenţei. Vânzătorul în acest acord a fost familia de antreprenori locali Trandafir, care a dezvoltat compania DRIM Daniel Distribuţie pe parcursul a circa trei decenii. Acesta a fost doar primul pas, ţinta fiind să dezvolte atât distribuţia, cât şi retailul, lucru care acum se întâmplă.
Despre compania Zabka
Compania Zabka a fost fondată în 1998 de un antreprenor polonez, care a mizat pe o expansiune agresivă încă din primii ani, ajungând la 1.700 de magazine până în 2005. În 2007, businessul a fost preluat de fondul Penta Investment, care în România deţine grupul A&D Pharma, mai exact lanţul de farmacii Dr. Max (fosta reţea Sensiblu) şi distribuitorul farma Mediplus. Patru ani mai târziu, în 2011, Penta a vândut businessul polonez de retail către Mid Europa Partners, care la rândul său a cedat ulterior controlul. Era anul 2017, iar cumpărătorul era un alt fond – CVC Capital Partners -, despre care piaţa scria că a plătit până la 1,5 mld. euro pentru 4.500 de magazine.
Reţeaua de magazine din Polonia are astăzi circa 10.000 de unităţi. Spre comparaţie, tot comerţul modern din România – adică magazinele a nouă reţele – abia merge spre 4.800 de unităţi.
Nou retailer din Argeș rupe tot! Este pe cale să doboare concurența.