Primarul Cornel Ionică şi viceprimarul Sorin Apostoliceanu, însoţiţi de reprezentanţi ai constructorilor şi ai serviciilor subordonate primăriei, au dat ieri o raită, cum se spune, pe principalele şantiere deschise în Piteşti. Se lucrează în multe zone cheie din plin, având în vedere că vremea e bună. Unele investiţii sunt începute încă de anul trecut, altele sunt licitate de abia în acest an. Cert este că fiecare lopată schimbă cumva faţa oraşului. Să sperăm că în bine…
Muncitorii Comesad trag tare
Prima oprire – pe strada Exerciţiu. Se lucrează acum la asfaltarea sensului de circulaţie dintre Traian şi Războieni, muncitorii Comesad – cel mai bun constructor de drumuri din judeţ! – având serios de furcă din cauza temperaturilor din ce în ce mai mari (care nu se pogoară doar din văzduh, ci emană şi din asfaltul încins turnat pe straturile de rezistenţă ale drumului). Primarul zice că în vreo două săptămâni se termină de asfaltat, iar după 15 iulie începe şi marcarea străzilor (deocamdată, asfaltul proaspăt ar anula efectul vopselei). „Este o investiţie de 3,7 milioane lei. Anul trecut a început reabilitarea totală: avem asfalt nou, refugii în staţiile de autobuze, vor fi şi piste pentru biciclete, dar şi zeci de noi locuri de parcare. Din anul 1982 nu s-a mai intervenit aici”, ne-a declarat primarul. În acest sfârşit de săptămână se va termina asfaltarea pe sensul menţionat, după care se va trece pe sensul opus, iar traficul va fi deviat. Un amănunt interesant: firma Comesad a câştigat licitaţia la 60% din preţul estimat al lucrării (la licitaţie). Economie la buget, aşadar…
Minihotel
Hopa-sus în maşini, cap compas curtea Inspectoratului Şcolar. Obiectiv: reabilitarea căminului şcolar care a aparţinut Liceului Economic. Reabilitare este puţin spus, însă. Cu 5,3 milioane lei, fostul cămin şcolar va deveni un minihotel în toată regula, cotat la două stele. Aici vor fi găzduite delegaţii oficiale care vin în Piteşti, olimpici şi sportivi participanţi la competiţii care vor fi organizate în municipiul reşedinţă de judeţ al Argeşului. Acum se lucrează la reamenajarea interiorului (vor rezulta două apartamente pentru persoanele cu deficienţe, 64 de apartamente cu baie, 15 apartamente cu baie şi bucătărie, spaţii pentru personalul pedagogic, sală de lectură, uscătorie etc). Investiţia ar trebui să fie gata undeva în anul 2019, dar primarul Ionică este sigur că minihotelul va fi dat în folosinţă la anul. Important: multe din materialele rezultate din dezmembrări şi demolări – cum sunt cărămizile – sunt refolosite.
Un nou parc
Trecând pe recent reabilitatul bulevard al Libertăţii, ajungem în cel mai nou parc al Piteştiului: Făget, în Trivale. În două săptămâni va fi inaugurat. Are bănci de odihnă, sistem de iluminat, loc de joacă pentru copii, spaţii verzi, arbori, dar şi aparate de fitness în aer liber. I se vor mai adăuga o parcare şi un miniteren de sport (baschet şi fotbal). Parcul a apărut pe o râpă de 12 metri adâncime care a fost astupată de către autorităţi de-a lungul anilor cu pământ şi moloz, lucrările fiind întârziate o perioadă pentru a permite tasarea naturală a terenului. În zonă vor fi montate şi limitatoare de viteză. Un amănunt deloc lipsit de interes: a făcut cum a făcut Primăria Bradu şi a pus cetăţeni de-ai săi în posesie şi pe râpa umplută din Trivale! Aşa se face că parcul va fi mai mic decât se estima iniţial…
Limitatoare de viteză la Cornul Vânătorului
În Făget vor fi şi piste de biciclete care vor fi legate cu cele din apropiere de pe strada de la Cornul Vânătorului care merge spre Găvana şi spre Băbana. Şi strada respectivă a intrat în reparaţii, turnându-se asfalt nou şi fiind amenajate peste 100 de noi locuri de parcare. Aici, lucrările sunt făcute cu ADP, instituţie publică, deoarece costurile sunt mai mici şi nu a fost nevoie de o licitaţie. Problemă: chiar şi cu strada „frezată”, sunt vitezomani care îţi dau fiori pe şira spinării. În acest sens, autorităţile vor să monteze limitatoare de viteză în două locuri în zona Cornul Vânătorului care este apreciată de mulţi piteşteni pentru pitorescul său.
Vandali
Următoarea oprire – locul nou de joacă de lângă Şcoala Nr. 13 din Trivale. E plin de copii, părinţi şi bunici. Imediat primarul este încercuit de oameni. „Nu ne puneţi şi nişte bănci?”, întreabă cineva. „Sunt tineri care vin şi distrug echipamentele din locul de joacă. Şi tartanul au vrut să îl smulgă!”, se plânge un altul, în vreme ce viceprimarul Sorin Apostoliceanu le pune deja gând rău şoferilor care parchează maşinile mari de marfă la bloc (lucru interzis de lege şi reglementările Consiliului Local). Alţi cetăţeni se plâng că deşi este o şcoală în zonă sunt şoferi care circulă cu viteză. „Avem 3 milioane lei alocate în acest an pentru locuri de joacă. Sunt multe solicitări. Facem un apel însă la cetăţeni să aibă grijă de locurile de joacă şi de alt mobilier urban, pentru că sunt banii noştri, ai tuturor, la mijloc”, ne spune primarul.
Ce urmează?
Cât priveşte investiţiile avute în vedere pentru perioada următoare, cele mai importante punctate de primarul Cornel Ionică sunt amenajarea primului parc industrial (pe un teren al fostului CET Sud II de lângă Arpechim), construcţia sălii polivalente şi reabilitarea Stadionului „Nicolae Dobrin” (cu bani de la Guvern), precum şi reabilitarea şi modernizarea pieţei Trivale şi amenajarea de locuinţe sociale la căminul fostului liceu CFR de lângă stadion (cu bani de la bugetul local). Bani şi voinţă să fie. Că lucruri de făcut sunt destule!
Claudiu DIŢA
3 Comentarii
George
Se impun limiatoare de viteza in preajma tuturor locurilor de joaca. In mod special in preajma celui din T. Vladimirescu, bl.P27 unde, f multi tineri circula cu mare viteza punand in pericol integritatea micutilor care umplu respectivul loc de joaca, mai ales seara.
un localnic
Greseste primarul facand parc industrial pe terenul fostului CET Sud ll..sunt destule locatii industriale in Pitesti sau zona limitrofa.Firmele care vor sa-si deschida fabrici, depozite etc in zona au de unde sa aleaga locatii (de fapt o si fac) deci nu mai e nevoie sa irosesca primaria banii contribuabililor pe asa ceva.
Proximitatea fata de aerodromul Geamana(care poate fi integrat in proiect), acces usor la drum cu 4 benzi(Blvd Petrochimistilor), aplasament cu acces facil la calea ferata, aproape de viitoarul drum expres Pitesti-Craiova si actualul DN fac locatia respectiva ideala pentru Aeroportul Pitesti! Un aeroport de marimea celui din Sibiu ar ajuta mult pe parte cargo companiile din zona+ aviatie generala si comerciala, ocazional chiar aeroport B pt Bucuresti(in prezent cele mai apropiate de BUC sunt Craiova si Constanta la peste 200 km)
De asemenea constructia Salii Polivalente pe strada Basarabia e o idee f.mediocra avand in vedere spatiul destul de mic care va dicta limitarea ori a salii ori a parcarii, accesul la locatie facandu-se pe o strada cu o banda pe sens poate ridica probleme de trafic etc…Daca chiar nu se poate renova/reconstrui actuala sala(care are o locatie mult mai potrivita) atunci trebuie ales un teren cu deschidere langa un bulevard sau sosea cu 2 benzi/sens..gen terenurile de langa Auchan Gavana sau de langa Dedeman; alte posibile locatii: terenul de langa parcul Lunca Argesului sau chiar in interiorul parcului, la fel de bine poate fi in parcul Strand chiar in locul stadionului(unde f.rar mai joaca cineva), mai poate fi si pe terenul de pe Fratii Golesti dintre Cladirea Digi si fostul hotel Yaki(in prezent dealer de atv-uri). O alta locatie(care ar face sala plina la orice eveniment) ar fi vizavi de Finante in Parcul Republicii care va fi sacrificat sau mult diminuat dar cum sala va fi polivalenta deci pretabila la tot felu’ de evenimente(inclusiv concerte etc) amplasamentul central ii va mari semnificativ accesibilitatea si deci gradu’ de succes.Parcul ala e oricum f.putin folosit locatia fiind insuficient valorifica..acolo pretandu-se o cladire de interes public gen mall, sala polivalenta(de evenimente), autogara, hotel etc.
unulaltul
Apreciez ideea dumneavoastra legata de un viitor aeroport la Geamana in locul aerodromului actual, insa eu unul l-as muta la intrarea pe autostrada, undeva intre Metro si Oarja (deschidere directa catre autostrada, foarte usor de ajuns atat din Pitesti, cat si din Bucuresti, exact cum spuneati, poate fi folosit si de catre Bucuresti).
Legat de viitoarea Sala Sporturilor, va sustin ideea pe deplin, trebuie construita una noua, dar nu acolo, pentru ca acolo e nevoie de un parc. Cand se dezvolta o zona rezidentiala, trebuie si un mic parculet in zona respectiva, nu aglomerata, suprasaturata… Tocmai de-asta nu mi-as dori nici ca parcul din fata „finantelor” sa dispara vreodata, ci modernizat, remodelat, dar cu bun-gust, cu stil (lucru ce ne cam lipseste in oras). Locatia ideala pentru mine este unde se afla acutala sala a sporturilor, imaginati-va si la noi ceva ca la Cluj sau Craiova si anume un complex nou sportiv format dintr-un stadion nou (fara pista), o sala noua polivalenta, un stadion de atletism si alte sporturi olimpice, poate chiar si o arena de tenis, centre de fotbal si nu numai de copii (principalul mijloc al crearii performantei sportive).
Parcuri industriale, cum au Clujul, Brasovul, Sibiul, Timisoara, Oradea, Ploiestiul (de-asta o duc atat de bine aceste orase la capitolul locurilor de munca), noi cand invatam de la ele? Ne-au tot promis de ani de zile un prim parc si investitori mari care se bat sa vina in ele…
Personal nu m-ar deranja ca in zona respectiva sa fie creat parcul industrial, cu posibilitatea de dezvoltare ulterioara si un aeroport dupa cum propuneati d-voastra alaturi la Geamana, sau eu, la autostrada.
Pentru ca invesitorii seriosi sa vina in orasul asta, avem nevoie de eficientizarea si dezvoltarea educatiei argesene. Parteneriate intre scoli (scoli profesionale, licee, universitati) si piata muncii, invesitori. Programe serioase de consiliere profesionala a tinerilor si nu a ideii de a termina o scoala, la sfasitul careia vei ramane doar cu o diploma si cunostinte 0, asa cum li se intampla celor mai multi.
As mai sustine constructia a 2 poduri noi peste Arges, unul in amonte (proiect pe care ni-l mai promitea si primaria) si unul in aval de cel actual; o centura de vest a orasului, nu stiu cat se mai poate pentru ca deja se umple de locuinte platoul din vestul orasului; anveloparea termica a locuintelor si multe, multe altele…
Ma bucur cand mai vad persoane ce nu sunt de acord cu nimicurile inaugurate de catre autoritati cu surle si trambite si ce au mai multa viziune decat ei ! Bine ar fi sa invete si altii sa nu se mai multumeasca mereu cu atat de putinul primit din partea lor…