Piteștiul, în topul orașelor invadate de acest “fenomen”.
Conform unui comunicat de presă emis de CBRE România, se preconizează că stocul de spații comerciale moderne va atinge un nou record în acest an, depășind 4,5 milioane de metri pătrați în România.
Dezvoltatorul imobiliar „Romania Retail Destinations 2024” estimează că în acest an, se vor adăuga mai mult de 185.000 de metri pătrați la stocul existent, concentrându-se pe proiectele aflate deja în construcție. Această creștere majoră este mai evidentă în București și în zonele înconjurătoare, precum Iași, Cluj, Brașov și Timișoara.
Parcurile comerciale specializate sunt preferate de dezvoltatori, reprezentând 95% din totalul formatelor planificate pentru viitoarele dezvoltări și pentru proiectele aflate deja în construcție la nivel național. Un exemplu semnificativ este proiectul Argeș Mall din Pitești, care este programat să fie lansat pe piață în această lună, cu o suprafață închiriabilă brută de 52.100 de metri pătrați, dezvoltat de Prime Kapital.
Compania menţionează că România îşi susţine poziţia de piaţă atractivă pentru retailerii internaţionali dispunând de avantaje relevante pentru aceştia, cum ar fi: o putere de cumpărare în creştere, un ritm susţinut de consum în sectorul de retail, un apetit constant pentru branduri noi, forţă de muncă educată şi o rată de neocupare a spaţiilor existente foarte scăzută (sub 3% în medie).
Potrivit sursei citate, comerţul online înregistrează la rândul său o creştere anuală constantă, volumul prognozat pentru 2023 fiind de 7 miliarde de euro – ceea ce înseamnă o majorare de 11% de la an la an. În ciuda acestui aspect, segmental ecommerce se confruntă cu propriile provocări cauzate de faptul că unul dintre criteriile importante care îi ghidează pe cumpărătorii afectaţi de fluctuaţiile de preţ este prudenţa.
Companiile continuă să îşi concentreze activitatea pe centre comerciale sau parcuri de retail, vizând deschiderea mai multor magazine, iar românii îşi menţin apetitul ridicat pentru fashion, chiar şi în ciuda provocărilor economice, ceea ce plasează ţara noastră pe lista retailerilor care urmăresc să îşi extindă afacerile la nivel regional. 9 companii noi, în principal din sectoarele de fashion şi food & beverage, au ales să intre pe piaţa românească în 2023, 5 dintre acestea inaugurându-şi primele unităţi în cursul anului trecut. Alte patru şi-au anunţat intenţia de a deschide un magazin sau şi-au asigurat un spaţiu de retail şi se pregătesc de lansarea afacerii, un exemplu în acest sens fiind Happy Bar & Grill, care a comunicat prima unitate în AFI Cotroceni.
În ceea ce priveşte stocul total de retail existent, Bucureştiul se află pe primul loc, cu 1,25 milioane de mp, urmat de Timişoara (218.800 mp), Constanţa (183.600 mp), Braşov (181.000 mp) şi Craiova (175.000 mp). Deşi puterea de cumpărare a clujenilor se situează pe locul 3, după Bucureşti şi Timişoara, municipiul a ieşit în afara top 5 oraşe în ceea ce priveşte stocul modern de retail în condiţiile în care nu a mai înregistrat livrări din 2022, când dispunea de aceeaşi suprafaţă totală de 157.600 mp.
Mai multe detalii AICI.
2 Comentarii
Anonim
Pitesti, un oraș în topul orașelor fără primar ,sau cu primar aerian,de la Pendiuc ,au fost unul mai slab ca altul.
n-ai cu cine
la betoana inainte!, de paduri , doar ne aducem aminte (cand erau odata). ce viitor sumbru ..