Transportatorii rutieri de persoane care fac regulat curse între localităţi sunt obligaţi prin lege să îşi ia case de marcat cu jurnal electronic. Aceste măsuri fiscale sunt incluse în Legea nr. 136/2019 care a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 587 din data de 17 iulie 2019.
„Operatorii de transport rutier care efectuează transport de persoane prin servicii regulate în trafic naţional au obligaţia să doteze autovehiculele cu care execută aceste servicii cu aparatele de marcat electronice fiscale prevăzute la art. 3 alin. 2 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparatele de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 6 luni de la data intrarii în vigoare a prezentei legi”, adică până pe 20 ianuarie 2020, potrivit actului normativ.
Practic, autorităţile au stabilit că şi transportatorii rutieri de persoane trebuie să aibă case de marcat cu jurnal electronic, la fel ca oricare altă firmă ce încasează bani, pentru bunuri sau servicii, de la persoane fizice.
Deşi legea a intrat în vigoare de câteva zile, majoritatea transportatorilor rutieri de persoane din Argeş nu au case de marcat, susţin cei care folosesc zilnic acest mijloc de transport.
9 Comentarii
Anonim
Poate ii obliga legea sa cumpere microbuze si nu dricuri cum au acum. Si poate -i obliga legea sa ia si pasageri cate locuri are masina , nu cum baga acum de abia se inchid usile. Dar ,,,,,, stiti cum e…..legea-i facuta de hoti , pentru hoti si aplicata de hoti ( in uniforma ) . Asa ca …..ramane ca di pana acum.
Geo
Aveti dreptate. Pe rutele Stefanesti, Topoloveni nu am mai vazut un bilet de luni de zile! Microbuzele (dube/dricuri) sunt supraaglomerate si in in stare jalnica. Autoritati de control nu exista. Si ce este cel mai trist ca principalii ‘beneficiari’ ai acestor conditii mizere sunt elevii – copiii nostri pe care ii indemnam sa nu plece din tara.
Anonim
Bine face ca sint ca oili
Anonim
Pe Slănic Dobre nu da bilete, nu respectă orarul de plecare oprește oriunde numai în STAȚII U, Lasă copiii cu abonament pe jos, iar microbuzele sunt jalnice, țigări, ce trebuiau casate de mult. POATE AUTORITĂȚILE SE VOR SESIZA!
Edi
Tocmai am citit ca sesizarea PSD la CCR a fost admisa si deci transportul judetean ramane scos in afara serviciilor publice. NU transport subventionat pentru elevi, NU program regulat impus! Totul la cheremul transportatorilor!!!
Anonim
Deșteaptăte Române!,in toată Țara e așa, hoție,hoție!
Anonim
Articolul (şi comentariile) par/e scris/e de şofer/i sau/şi „utilizator/i” de „maxi-taxi” care n-au ajuns …”la Şcoală” şi la orele de „Limba română” şi „Legislație rutier㔺i a/u rămas de căruță …deranjat/i de „casa de marcat”…care elibera „Bilet/e de călătorie” fiscalizate …”absolut” !
Anonim
Ce fac domnii de la RAR si ARR sau ISCTR? Stiu acești domni sa numere cartofii din dricuri?
Anonim
daca i-ar invata cineva la scoala pe elevii(copiii nostri) sa-si dea ghiozdanele jos din spate cand se urca in masina ar fi bine.Sunt de o nesimtire fara margini.La trebuie mainile libere ca sa omoare telefoanele mobile cu mesaje ca au uitat sa vorbeasca intre ei normal. Sunt galagiosi,vorbesc murdar multi dintre ei,se imbrancesc si nu au respect.Asta este realitatea.
Transportatorii ne trateaza asa cum suntem si daca le cereti parerea veti vedea ca au si ei dreptate.
Ce masuri iau autoritatile sa-i disciplineze? La licitatii pt. transport se cer niste conditii de calitate.De ce nu sunt controlati daca le respecta?!
Daca ar fi sa ia pasageri conform cu locurile existente atunci ar trebui sa indeseasca numarul masinilor si nu ar mai mari profitul ca sa aiba de unde acoperi diversele cheltuieli.