Ceea ce face o şcoală de şoferi este foarte merituos, însă ce se întâmplă la examenul pentru obţinerea permisului auto este de-a dreptul lipsit de morală. Unii poliţişti examinatori ştiu dinainte câţi vor promova examenul. Neavând o pregătire pedagogică, metodele lor sunt lipsite de criterii şi reguli. Totul este lăsat la libera lor judecată. Programarea candidaţilor durează luni bune (pentru proba la traseu, de exemplu, programarea este prin luna iunie). Acest lucru se întâmpla numai în Argeş. Proba practică este subiectivă, în sensul că, dacă ai parcat prea lângă bordură sau prea departe de bordură şi nu te-ai încadrat bine pe bandă, eşti penalizat. Or, astfel de interpretări ar trebui să fie în favoarea candidatului, nu ca acesta să fie vânat pentru a fi penalizat. Este o regulă de bun-simţ pedagogic. Contestaţii nu se fac deoarece nu ai acces la înregistrări sau îţi este frică să nu-ţi poarte ranchiună şi să te pice data viitoare. Unii examinatori nu trec aprioric decât unul sau doi din grupa formată din zece candidaţi. Aceşti examinatori nu au competenţe pedagogice, nu ţin cont că viitorii şoferi sunt începători sau le aleg trasee dificile pe care şi un şofer cu experienţă întâmpină dificultăţi.
Prin urmare, examenul pentru permisul auto organizat în Argeş face parte din pedagogia lui Michel Foucault, practicată numai în cazărmi şi penitenciare, adică acolo unde autoritatea supraveghetorului este înţeleasă ca o metodă de învăţare. Iar dacă se întâmplă să fiţi martorii unui astfel de examen, veţi pleca de acolo cu sentimentul că aţi fost într-o altă lume, una nouă, dar care păstrează vii resursele de nesimţire de mult uzate în structurile militare ale poliţiei democrate. După un astfel de examen, aşadar, aspirantul la permisul auto se trezeşte ca dintr-un vis urât. Dă capul într-o parte a mirare, tremură nervos, iar faţa i se îngălbeneşte şi sudoarea rece îi străluceşte pe frunte.
Aflată pe bancheta din spate, o fată îşi plimba mereu palmele peste păr, privind în gol… În altă maşină un candidat analfabet se uita mereu la ceas, aşteptând parcă pe cineva. În zbuciumul acesta, poliţistul examinator nu vorbea, dar pica pe cine voiau „muşchii lui”. Comportamentul acestor poliţişti este ca al simplilor funcţionari de la ghişeele unei primării săteşti. Demonul meseriei de poliţist nu se mai arată sub formă de câine, ca în Faust, ci sub formă de euro promişi pentru luarea examenului. Pe de altă parte, poliţiştii examinatori, în numele închipuitei corectitudini, nu-şi dau seama că ei susţin faptul că viaţa omului este un rezultat al acţiunilor şi reacţiilor, un produs mecanic al circumstanţelor exterioare. Două ar fi momentele acestui proces educativ poliţienesc: un stimul şi o reacţie. Dacă şoferia este astfel concepută, se înţelege că un şofer nu are altceva de făcut decât să studieze diferiţi stimuli ce produc reflexe. Iar disciplina străzii ar fi considerată un reflex. Or, omul mai şi gândeşte. Tot ce există pentru el nu este decât rezultatul gândirii sale. Omul nu este numai un produs al acţiunilor şi reacţiilor dintre el şi maşină; acest om mai este şi un individ preventiv – poate cea mai importantă calitate a unui şofer.
Conducerea preventivă face parte din educaţia circulaţiei pe străzi. Însă poliţiştii examinatori nu fac prea multe pentru o astfel de conducere, prevenţia este urmărită de ei la examenul pentru permis numai din perspectiva „cine trece şi cine cade la examen”. Şi acest lucru se întâmplă fiindcă pe ei nu-i supraveghează nimeni, având într-adevăr un martor dintre cei care urmează să susţină examenul. Dar e un martor deja paralizat de frică, aprobând tot ce spune poliţistul, vibrând doar la ideea că urmează el să ia volanul în mâini şi să susţină examenul.
Iată dar cum şcolile de şoferi aruncă în fiecare lună zeci de conducători auto nepregătiţi să circule cu maşinile pe drumurile publice! Aceşti şoferi au promovat un examen inventat de nişte poliţiştii examinatori care au uitat de mult că au şi îndatorirea să redea drumurilor publice nu numai şoferi, ci şi oameni cu ţinută morală. Or, dacă aceşti examinatori profită ca gardianul în spaţiul de detenţie, atunci viitorii şoferi, unii dintre ei analfabeţi, se vor purta pe străzi aşa cum s-au purtat la examenul pentru obţinerea permisului. La orice încălcare a unei reguli de circulaţie, ei scot euro din buzunare. Drept care, se impune, de exemplu, ca proba practică de obţinere a categoriei B să fie ca la celelalte categorii, respectiv martorul să fie instructorul auto şi nu candidatul, pentru că acesta este timorat şi nu are competenţele necesare în evaluarea unui alt candidat. Sau ar mai fi varianta ca examinatorii să nu fie poliţiştii în uniformă, ci acest serviciu să treacă în subordinea administraţiei locale, ca în ţările vest-europene. Contestaţiile probei practice să fie mai uşor de realizat (trebuie să aştepţi doi-trei ani până când instanţele judecătoreşti permit accesul la proba video din timpul examenului). Se impune şi introducerea învăţământului obligatoriu în vederea înscrierii la şcoala de şoferi, în primul rând pentru reducerea abandonului şcolar şi apoi, ca viitor şofer, acesta să ştie măcar să scrie şi să citească. În prezent, legislaţia îi permite oricărui analfabet să poată obţine permisul de conducere auto. Şi, nu în ultimul rând, înăsprirea sancţiunilor pentru violenţa din traficul rutier.
8 Comentarii
Anonim
Mafia permiselor auto de la Pitești nu o distruge nici Sfanțul Duh. Chiar daca au fost arestați unul sau doi, polițiștii aceștia parca sunt făcuți de aceeași mama. Si mama asta…
ION
Procentul de admisibilitate de sub 2 din 10 candidați, impus de comandanții Poliției argeșene are un singur scop: încurajarea corupției.
Este foarte clar, că dacă dai șpagă pentru permis ieși mult mai ieftin decât dacă înveți până te tâmpești.
Un simplu calcul de admisibilitate de (15%-18%) ne demonstrează că un candidat cinstit are ceva șanse să obțină permisul după ce susține examenul de cel puțin 6 ori.
În acest condiții, cum există decalaj mare între proba scrisă și cea practică, precum și între susținerea unui nou examen, coroborând și cu faptul că după un an de la absolvirea școlii de șoferi, acceasta expiră, constatăm că unui om normal îi trebuie aproximativ trei ani cu cheltuielile aferente (cel puțin școlarizarea de 3 ori a „școlii de șoferi”, 3 taxe de înscriere la examen, 3 taxe – contravaloarea permisului, 6 taxe examinare efectivă, etc. ) adică peste 7000 lei la care se adaugă timpul pierdut și stresul aferent.
Procentul de 15%-18% de admisibilitate a fost indulgent considerat în calculul mai sus menționat și este valabil doar în cazul în care cei 2 admiși (din cei 10) niciunul nu a corupt organul.
Dar cum realitatea este că Poliția Română este coruptă din plin până în măduva oaselor, constatăm că pentru obținerea unui permis de conducere pe cinstite ai nevoie de peste 14000 lei.
Ori, în aceste condiții din punct de vedere economic este mai rentabil să te corupi , să dai șpaga cea de toate zilele de 1500- 2000 Euro pentru un permis de conducere, știind că astfel rămâi și cu un beneficiu în propriu buzunar de 1500- 1000 Euro (diferența de până la 14000 lei) .
Anonim
O simplă anchetă la Poliția Județului Argeș ar scoate la iveală faptul că foarte muți cetățeni de etnie romă au devenit posesori de permise de conducere, în condițiile în care aceștia sunt analfabeți în adevăratul sens al cuvântului -nu știu să scrie și să citească- darămite să mai știe ce reprezintă un semn de circulație.
Faptul că Poliția Română -a județului Argeș pică la greu tineri care au capacitate de gândire, cunoștințe de legislație rutieră și cât de cât niște cunoștințe practice ale conducerii pe drumurile publice (ccele necesare unui începător), nu denotă decât șantajul pe care- l face Poliția cu tinerii mai sus menționați, adică dai șpagă treci, nu dai șpagă ești prost și pici.
Anonim
Ar trebui să aflăm din ce motive rata de promovabilitate este de 100% pentru polițiștii (inclusiv soții, soți, amante, amanți) care susțin examenul de conducere pentru obținerea permisului de conducere auto.
Să fie aceștia toți o rasă specială, mai deșteaptă decât restul prostimii?
Pentru deconspirarea polițiștilor care susțin examenul mai sus menționat ar fi de ajuns ca presa să se ocupe de aceștia, să facă rost de înregistrările audio – video ale examenului și să le facă publice.
Apropo, oare D.N.A.-ul , SRI, și mulți alții de ce nu spun nimic?
Anonim
SRI.ul și mulți alții fac parte din sistem, ei (și tot neamul lor) își iau permisele de conducere numai pe relații, n-au nici un interes să scoată corupția la suprafață. fiind ei însuși corupți până în măduva oaselor.
Atelierul 29
Jos palaria pentru autorul articolului! Fiecare punct a fost atins la perfectie! Bravo! Singurul articol decent pe care l-am gasit dintr-un share pe facebook!
George Olteanu
La dl. Savu asemenea articole găsiţi, ne bucurăm că apreciaţi!
marin
Bravo! foarte inspirat acest articol! Foarte citit și foarte comentatat! Felicitări! Poate se schimbă ceva în ,,pedagogia” examinatorilor! Felicitări pentru ideea de a scrie despre această realitate argeșeană!