Măsuri după ce un produs fabricat în Argeș a fost scos de la vânzare.
Ministrul Agriculturii cere amendarea cu 5% din cifra de afaceri a comercianților care scot de pe rafturi produsele românești și aduc în locul lor unele similare din alte țări, dar mai scumpe.
Oficialul a înaintat în fața Comisiei Economice din Senat un proiect de act normativ în acest sens.
„Este o intervenție asupra pieței libere”, sunt de părere economiștii, care se așteaptă la sancțiuni din partea Comisiei Europene.
Discuțiile pe tema prezenței produselor românești în magazine s-au intensificat odată cu scoaterea de la raft a câtorva alimente autohtone, între care magiunul de Topoloveni, pe care un mare retailer a decis să nu îl mai vândă. Neînțelegerile au apărut de la prețul de achiziție.
Bibiana Stanciulov, producătorul magiunului de Topoloveni: „Cam două sau trei luni au durat negocierile și la final a apărut din partea acestui retailer anunțul de delistare. Au spus că vânzarea era în scădere. Pardon? Aveam cifra cu 30% mai mare decât anul de dinainte”.
Și alți producători se plâng că au întâmpinat astfel de probleme. În acest context, ministrul Agriculturii amenință că acei comercianți care vor scoate de la vânzare produse românești, dar vor aduce în loc unele similare din alte țări vor fi amendați cu 5% din cifra de afaceri.
George Bădescu, președintele Asociației Marilor Rețele Comerciale: „Dânsul a spus că se pun marje mai mari la produsele românești. Au Consiliul Concurenței, ANAF, au acces la toate datele noastre”.
Pe de altă parte, potrivit unei analize a Ziarului Financiar, anul trecut, pentru prima dată în istorie, România a avut cinci reţele de comerţ alimentar cu afaceri de peste 10 miliarde de lei fiecare. Reprezentanții producătorilor pun aceste câștiguri pe seama adaosurilor comerciale mari.
Știrea completă AICI.