Amânări, clarificări, contestaţii, apeluri, anulări. Dar şi birocraţie şi lipsă de bani. Sau absorbţie de fonduri europene ca şi nulă. Plus incompetenţă câtă frunză şi iarbă.
Plus hoţii inimaginabile pe vremea vechiului regim.
Sunt principalele motive pentru care şoselele, căile ferate sau podurile din România au nevoie de mulţi ani de zile doar pentru a trece din faza de proiect în cea de şantier. Asta dacă vor trece vreodată.
Dincolo de frontiere, şi spre est chiar (că despre vest nu mai vorbim) se văd progrese de la an la an.
În acest timp, la noi, o combinaţie de incompetenţă, nepăsare, rea-voinţă, hoţie, şpăgi, dar şi subfinanţare, face ca problemele din acest sector să se acutizeze pe zi ce trece.
Şi să ne facă să afirmăm, fără prea multă teamă că ne vor contrazice următorii 20-30 de ani, că marile proiecte de infratsructură ale Argeşului nu vor fi puse în practică niciodată.
Chiar aşa: ne contrazice, cumva, vreun om politic din Argeş?
Exemplele pe care le ştim toţi
Să vedem, aşadar, care sunt cele mai întârziate proiecte de infrastructură în Argeş. Începem, desigur, cu autostrada Piteşti-Sibiu despre care unii guvernanţi dădeau asigurări că va fi gata până în acest an.
Nici măcar nu s-au apucat de treabă, deşi toţi politicienii ne spuneau şi ne spun că e prioritate zero. Zero e şi stadiul lucrărilor.
Abia dacă s-au scos la licitaţie întocmirea unor documente. Practic, se bate pasul pe loc de ani de zile.
S-a tot vorbit despre drumul expres Piteşti-Craiova, dar de abia s-au lansat nişte licitaţii care nu se ştie cum se vor finaliza.
Noi bănuim că se vor finaliza, dar prin rezilierea contractelor şi reînceperea licitaţiilor de atribuire. Adică nimic, concret.
În ceea ce priveşte reabilitarea Transfăgărăşanului şi construirea de copertine care să îl facă accesibil tot anul, promisiuni au fost multe.
De abia de curând guvernanţii au lansat o licitaţie pentru, desigur, un studiu de fezabilitate. În rest, e valabil ce-am scris referitor la drumul expres Piteşti-Craiova.
Mai amintim aici şi întârzierile la reabilitarea drumurilor Piteşti – Câmpulung Muscel – Braşov şi cele de la drumul Piteşti – Drăgăşani. De ani de zile, respectivele drumuri se tot reabilitează, iar lucrările trenează la nesfârşit.
Ar mai fi eterna promisiune că se va face şi calea ferată Vâlcelele – Râmnicu Vâlcea. Bineînţeles că nu se va face nimic. Doar aşa ne-au obişnuit toate guvernele din 1989 încoace.
De ce ar face actualul executiv excepţie?
3 Comentarii
Adi
Daca este sa privim inspre trecut, vorbind de infrastructura de transport, vedem doar o realizare notabila: autostrada de centura a Pitestiului. Inaugurata in 2007 cand aveam un guvern liberal cu Orban ministru transporturilor.
Cu guverne PSD va asigur ca afirmatia din titlul articolului este si va fi 100% adevarata.
pitestean
Prim ministru era Vacaroiu cand s-a aprobat si construit centura.
Dan
Proiecte mari în Argeș? Halal! La orice ploaie peste 15-20 minute Piteștiul se transformă
într-o așezare lacustră. Nu doar actuala administrație, ci tot ce-a însemnat edil în Pitești după 1990 a avut perspectivă apropiată de zero pentru urbea noastră. Dezvoltarea orașului a fost și este una haotică. Iar viitorul nu sună deloc bune. Pe zi ce trece, devine tot mai sufocant. Pe actuala infrastructură circulă din ce în ce mai multe mașini, poluarea este, automat, din ce în ce mai mare. Mai mult, sub actuala administrație condusă de domnul primar Ionică se întâmplă un fenomen ciudat: apar pe bandă rulantă proprietari de terenuri pe orice colțișor verde, fie el părculeț sau loc de agrement pentru copii, Iar pe aceste terenuri răsar imediat imobile cu cât mai multe etaje. Locurile de parcare sunt cam aceleași. Deja, în cartiere, când lumea se întoarce de la muncă, au loc discuții din ce în ce mai aprinse pentru un mult râvnit loc de parcare.
Tare mi-e teamă de un „coridor” drepturi litigioase – instanțe – administrație locală pentru acapararea acestor terenuri. Dacă lucrurile stau așa, nu ne putem gândi decât la lucruri din
ce în ce mai rele.