La simularea bacalaureatului, cinci licee tehnologice din Argeş (Costeşti, Topoloveni, Mărăcineni, Ştefăneşti şi Stâlpeni) n-au avut niciun elev cu medie de trecere.
Medii peste 5,99 au reuşit să obţină mai puţin de 40% dintre elevii de clasa a XII-a, ceea ce înseamnă că, în martie, atunci când au avut loc probele, a plouat cu note mici.
Unii directori se aşteaptă ca rezultatele catastrofale să fie cu… repetiţie la examenele reale. În timp ce părinţii copiilor picaţi dau vina pe profesori, dascălii arată cu degetul către minister.
Eşecul simulării este explicat, în ceea ce urmează, de directoarele Liceelor Tehnologice din Costeşti şi Topoloveni.
Studii postliceale fără bacalaureat
Liceul Tehnologic Costeşti numără trei clase a XII-a. Cei 50 de elevi locuiesc fie în oraş, fie în alte localităţi din sudul judeţului. Câţiva sunt şi din Teleorman.
Protagoniştii simulării finalizate ruşinos pentru acest liceu sunt, după cum arată directoarea Tatiana Stoian Preda (foto), elevi admişi la liceu, în clasa a IX-a, cu medii între 2 şi 3. Cele mai mici note au fost obţinute la matematică.
„Rezultatul de la simulare este unul catastrofal, dar… deloc surprinzător, aceasta fiind prima generaţie care a fost admisă la liceu cu medii sub 5. De atunci a scăzut numărul elevilor pe calificări profesionale. De aia nici nu mai există meseriaşi…
Aşa au ajuns la liceu copiii slab pregătiţi; respectiv la noi mediile de admitere au fost de 2 şi de 3. Aş vrea să se gândească cei de sus că, în patru ani de liceu, este foarte greu să-i ridici pe aceşti elevi de la 2 la 6…
Greşeala e de sus, de la Ministerul Educaţiei”, a spus doamna Tatiana Stoian Preda.
Directoarea a relatat cum elevii chiulesc pe capete de la orele de pregătire suplimentară organizate în şcoală pentru recuperarea materiei cu toate că, în baza unui proiect, aceştia beneficiază gratuit nu numai de meditaţii, ci şi de o masă caldă.
„La examenele reale de anul trecut am avut un procent de promovabilitate bunicel, de 24%. Aş fi mulţumită dacă din actuala generaţie de elevi ar promova bacalaureatul 2018 măcar patru-cinci elevi”, a conchis doamna Stoian Preda.
Bacalaureaţii Liceului Tehnologic Costeşti sunt calificaţi profesional în meseriile: tehnician electromecanic, tehnician transporturi şi tehnician mecatronist. Din toamnă, cei care nu reuşesc să obţină diploma de maturitate se pot înscrie la şcoala postliceală (sunt disponibile cel puţin 28 de locuri subvenţionate). În planul de şcolarizare 2018-2019 sunt prinse două clase a IX-a (liceu, cursuri de zi).
La liceul din Topoloveni, toţi profesorii sunt suplinitori
Un caz aparte îl reprezintă mai tânărul Liceu Tehnologic Topoloveni, care n-a depăşit pragul psihologic al mediei de promovare a bacalaureatului (6) şi pentru că are la catedră doar profesori suplinitori.
Cea mai nouă unitate de profil din judeţ a fost acum patru ani înfiinţată, însă a primit acreditatea care îi permite să angajeze titulari abia în decembrie 2017.
În ceea ce priveşte „promoţia zero”, 45 de elevi din clasa a XII-a „au picat”, în martie, la simularea bacalaureatului (zece au lipsit). Cam jumătate dintre aspiranţii la diploma de maturitate lucrează în timpul anului şcolar ca să-şi câştige traiul şi ca să facă rost de bani pentru navetă.
Soluţia: bacul diferenţiat
Directoarea liceului, doamna profesoară Liliana Turturoiu, are şi alte explicaţii pentru eşec.
„Motivul este foarte clar, ştiut la nivel naţional: evaluarea lucrărilor a fost subiectivă, fiind efectuată la nivelul fiecărei şcoli. Aşa că unii profesori au fost mai riguroşi, iar alţii mai indulgenţi… Dacă s-ar verifica modul de corectare probabil că mult mai multe licee tehnologice s-ar afla în situaţia noastră.
Dar cauza principală a rezultatelor nemulţumitoare este faptul că în România nu este organizat un bacalaureat diferenţiat, specific liceelor tehnologice, aşa cum există în străinătate.
De exemplu, la proba de română, aceleaşi subiecte le-au primit spre rezolvare şi elevii de tehnologic, şi cei de la Colegiul Naţional «I.C. Brătianu». Aceleaşi subiecte, copii diferiţi!”, a spus doamna Turturoiu.
În acest an a fost pentru prima oară când în incinta Liceului Tehnologic Topoloveni a fost organizată o simulare. Cea mai mare notă la limba română a fost 7,50, la matematică – 5,65, iar la a treia probă, cea la alegere – 8. Niciunul dintre participanţi nu a obţinut media 6 (de promovare).
„Până la examenele reale de bacalaureat organizăm pregătiri suplimentare cu elevii, atât la nivelul clasei, cât şi individuale, la care prezenţa este de 50%. Din toamnă când vom avea la catedră şi profesori titulari, lucrurile se vor schimba în bine”, a încheiat directoarea într-o notă optimistă.
Ministerul Educaţiei se chinuie de ani buni să introducă bacalaureatul tehnic/diferenţiat, pentru absolvenţii liceelor tehnologice. Însă schimbarea care ar rezolva o problemă foarte acută – criza forţei de muncă, mai ales în calificările de bază – se lasă de prea multă vreme aşteptată.
Bacalaureaţii Liceului Tehnologic Topoloveni sunt calificaţi profesional în meseriile: tehnician pe maşini cu comandă numerică şi tehnician gastronomic.
Anul şcolar trecut, doar doi absolvenţi (din 31) au reuşit această performanţă. În planul de şcolarizare 2018-2019 sunt prinse două clase de a IX-a (liceu, cursuri de zi).
Un Comentariu
Anonim
„Greşeala e de sus, de la Ministerul Educaţiei”, a spus doamna Tatiana Stoian „. Doamnă director aveți ceva curaj, dar de ce nu mergeți până la cap? Vinovații principali sunt lângă dumneavoastră- I.S.J. Argeș, în frunte cu Titi Tudosoiu.
A venit momentul să vă revoltați și să luați măsuri cu principalii vinovați- inspectorii de la ISJ Arges .
„La liceul din Topoloveni, toţi profesorii sunt suplinitori”. Ai să fim serioși, doar nu vreți să spuneți că directorul instituției este suplinitor? Sau poate doriți să spuneți că suplinitorii „e proști”?
Da, este adevărat, jignirea, insulta, calomnia, umilirea nu este nicăieri mai intensă într-o altă instituție a județului Argeș, decât în instituțiile de educație și totul se datorează directivei „ECE-ONU- ISJ ARGEȘ” – dezbină și stăpânește.
Vorba lui Tudosoiu, suplinitorul este o cârpă de șters pe jos, iar de la unele dintre aceste (cârpe) se ia și șpaga cea de toată zilele.
Ar fi frumos , dacă toți inspectorii ar fi detașați forțat la un liceu tehnologic. Și, atunci să faceți statistică. Abia atunci vom aprecia calitatea înaltă a inspectorilor și directorilor care se bat cu, „cărămida în piept” de cum dă deșteptăciunea din ei pe afară.