Cu mai bine de zece ani în urmă, un monstru, o mafie, pusese stăpânire pe oraşul Piteşti. Noi, ziariştii de la „Argeşul”, îi dădusem un nume: „Caracatiţa maxi-taxi”.
Mirosind câştiguri uriaşe, patronii unor firme specializate în transportul persoanelor cu microbuze îşi plasaseră zeci şi zeci de maşini pe trasee, şoferii acestora lansându-se într-o goană nebună pentru a ajunge primii în staţii, la concurenţă cu autobuzele „Publitrans”. Multe dintre aceste maxi-taxi-uri circulau ilegal – am demonstrat asta la vremea respectivă – unele trasee erau pur şi simplu inventate, şoferii încasau banii, îi numărau din mers, pe volan, dar nu dădeau bilete, iar condiţiile de transport, mai ales în orele de vârf, lăsau mult de dorit. Călătorii stăteau în maşini ca sardelele în cutia de conserve.
În pofida acestor evidenţe, baronii maxi-taxi, „ăia mari”, cum îi denumisem noi când publicam numele firmelor agreate, nu aveau nicio treabă cu legea: mergeau înainte, călcând pe cadavre, făceau trafic de influenţă, ba chiar presiuni politice când simţeau că sunt ciupiţi la caşcaval de „ăia mici”, care veneau tare din urmă să participe la licitaţii.
Ani la rândul am dezvăluit tentaculele acestei mafii despre care ştia toată lumea: Primărie, Poliţie, Prefectură, Ministerul Justiţiei, Parlament. Corupţia era însă foarte mare. Cei mai mulţi mimau implicarea, dar nu făceau nimic. Ne amintim că prefectul de atunci, Ion Cârstoiu, a încercat la un moment dat să pună lucrurile la punct, dezvăluind implicarea unor oameni de afaceri (vezi memoriul lui Bebe Roată) şi a unor patroni de ziare, dar „barosanii” l-au redus la tăcere şi l-au numit „bulangiu”.
De ce scriem azi aceste rânduri? De ce dezgropăm morţii? Pentru că se pare că unii dintre aceşti „morţi” n-au murit! Ceea ce se întâmplă azi pe câteva trasee din judeţ seamănă izbitor cu ce era cu mai bine de un deceniu în urmă la Piteşti. În unele maşini e frig şi mizerie, călătorii merg în picioare la ore de vârf, staţii nu există decât poate pe hârtie, fiindcă şoferii opresc la orice „ia-mă, nene” şi, culmea, ca bonus la toată această stare de fapt, biletele au fost scumpite pe câteva rute şi cu 25 la sută! Care bilete n-au nici cod fiscal, sunt trase la xerox!
Cine le permite anumitor patroni de maxi-taxi să scumpească biletele când preţul combustibilului la pompă a scăzut simţitor şi în condiţiile în care n-a fost adusă nicio îmbunătăţire în serviciile prestate? Cine? Evident, autorităţile, că altfel nu ne explicăm de ce se întâmplă aşa ceva.
Aşteptăm reacţii din partea organelor abilitate. Dacă nu vor exista astfel de reacţii înseamnă fie că nu pot, fie că sunt în cârdăşie…
4 Comentarii
Geo
Multi oameni vor urmari cu interes demersul dumneavoastra pentru ca toate problemele pe care le-ati enumerat sunt reale si dureroase pentru cei care fac naveta la Pitesti in conditii inumane. Ce mi se pare mai grav este ca si elevii calatoresc in astfel de conditii. Va recomamd sa mergeti pe Calea Bucuresti la orele de varf, de ex. 19-20 sa vedeti cum pleaca maxi de Topoloveni.
Anonim
S-a făcut vreun pas înainte în acest domeniu al transportului de persoane cu furgonete numite în deradere „maxi-taxi” în ultimul deceniu, în afară de învechirea/ uzarea/uzura/ ruginirea/ cârpăceala cu 10 ani (adaugati) la vârsta respectivelor „autoutilitare” şi a şoferilor (lor) ?!…De exemplu , pe unii (călători/cititori) poate i-ar interesa (credeți-mă !) care a fost evoluția („progresul”) unor ziare şi ziarişti „fără mamă, fără tată” (!!??) care erau „antibulangii de seviciu” ??! Nu cumva şi ei („părerea mea”) se prezintă (şi azi!)…cu gluga („căciula”) căzută …pe ochi ?!… (Ce mai face, de exemplu, ziaristul „Diazepam”?) !
Alin
Probabil vor exista, inca, cativa oligofreni care vor sustine ca transportul cu maxi-taxi in judetul nostru este de calitate. Ii invit sa circule cu maxi-taxi la Carstieni si retur. Eu, personal am crezut ca m-am intors in timp. Experimentati si veti vedea. Perdelele de la geamuri erau prinse pe pexal ! Si nu era nici un racord la vreo centrala termica in interiorul masinii. Ce face FIscul, apropo de bilete ? Sunt in regula ? Sau este evaziune fiscala de proportii ? Eu nu stiu, dar cred ca ar trebui sa raspunda acestor intrebari.
Anonim
Ar trebui să nu uităm că , totuşi , la timpul lor , aceste „maxi-taxi”-uri au distrus din temelii I.T.A./IRTA cu tot angrenajul de …atobuze/rata, de şoferi- mafioți de colectiv-cu nume şi porecle care jucau rol de „instituții” în localitățile populate de „navetişti” la fabrici şi „combinate” (plecau la 5 dim. , cu noaptea „alcoolului alterat” în cap si se întorceau „cu orice”… le cădea în mână de la „locul de muncă”/loc de ars gazul de pomană/ ,după ce erau „vămuiți” de…portarii… „de la poartă”) ! Şi au mai distrus „pepiniera” de cadre de partid PCR/FSN/PDSR/PAS etc. pe de-o parte, PNȚ-CD, PNL , PUR, PSM, PUNR ş.a. (multe !) ,cu reprezentanți şi după revoluție (ex. Cîrstoiu- prefect &….N alții ). Asa că …?!