Angajat Dacia dă replica: „Necunoscătorii zic ai dracu’ câți bani iau”
Ca reacţie la articolul în care ziarul nostru a titrat că angajații Dacia „sunt plătiți regește”, a urmat o discuție telefonică cu unul dintre salariații Uzinei, om cu experiență de peste 20 de ani.
Acesta ne-a spus că este mâhnit de felul în care a fost expusă informația cu privire la primele de vacanță care se dau la Uzină.
„Angajații nu sunt tratați regește, ci conform muncii prestate„, ne-a transmis cititorul, care a dorit să-și păstreze anonimatul.
În continuare, bărbatul ne-a spus că a plecat „de jos” și că are măsura echității asupra activității de la Uzină.
„Munca în condiții dure (temperaturi ridicate, toxicitate, zgomot) o fac aproximativ 80% din numărul total de angajați”, spune salariatul.
Iată ce ne-a mai transmis acesta:
„Nu mi se pare corect să spuneți că suntem tratați regește. Știți la ce temperaturi lucrează un operator din vopsitorie sau caroserie? Sare sudura pe el, stă cu mască și ochelari pe față, nu are timp să se ducă la toalete decât în pauze sau dacă există un operator senior (dacă există), ținând cont că au fost disponibilizări. Aleargă în 10 minute și la WC, și la țigară, și să bea un pahar cu apă – dacă mai are timp.
Stau în picioare, cu mâinile ridicate și merg după bandă – la caroserie.
Cei care nu lucrează în Uzină spun: „Bă, ai dracu’, câți bani iau ăștia„. Dar schimbăm 2-3 tricouri pe tură, că suntem fleașcă.
Nu avem aer condiționat în secție, doar ventilatoare. E loc de mai bine, dar dacă facem o comparație cu alte fabrici să zicem că este ok.
Dacă spuneți regește, spuneți și că operatorul muncește pe rupte.
Au angajat CDV-iști (n.r. – cu contracte pe perioadă determinată). Dacă au mai rămas 10%. Sunt posturile foarte încărcate și nu faci față. Se fac 470 de mașini pe schimb. UN singur operator pune toate roțile pe bandă. Un singur operator pune jențile. Gândiți-vă că o mașină are 5 roți. Alți operatori pun banchetele, scaunele. Toate astea în 7 ore.
Angajații sunt tratați conform muncii depuse. Am trecut prin toate, am plecat de jos și știu cum e. 80% din posturi sunt grele. Unele sunt încărcate cu 120-150%.
Gândiți-vă la toxicitate, la temperaturi de până la 45 de grade.
Lucrez de 23 de ani la Uzină și am trecut prin toate. Cunosc ritmul, cum se fac schimburile.
Nu suntem în genunchi, dar e greu. Oamenii nu știu. Când văd ceva că nu e corect, nu pot să tac.
Sunt tratați conform muncii pe care o prestează și banda e bandă. O mașină se face sub un minut, imaginați-vă!”
Despre condițiile din Uzină au curs râuri de cerneală, însă este interesant cum, în preajma vacanțelor, după ce se plătesc primele – este ok, iar când se apropie momentul negocierilor salariale și se doresc măriri – condițiile nu mai sunt ok.
Cel puțin aceasta este imaginea de ansamblu care se repetă în ultimii ani.
În toată povestea, este de apreciat cum și angajații, și Uzina, au de câștigat.
Dovada – cifrele. Chiar acum trei zile am scris despre ele, AICI
14 Comentarii
Anonim
Nu pot să spun decât că are foarte mare dreptate. Pușcăria de la Colibasi este mic copil pe lângă munca și sclavia care este în Dacia. Am plecat după 8 ani de muncă, muncă silnică. Nu voi regreta niciodată plecarea din Dacia. Singurul regret este că Dacia este încă condusă de oameni care nu au cea mai vagă idee de management. La orice oră vă pot da detalii despre șefii din montaj,care au mai rămas și despre sclavia care este în Dacia. Păcat de oamenii care muncesc pe brânci pentru un salariu mizer în comparație cu munca prestată.
Cris
Apropo,musiu angajat de la Uzina,ne crezi pe toti idioți?totul la voi,salariații de la Dacia este un motiv de șantaj,greve etc.Cand e vorba de bonusuri,măriri salarii sariti toti de cur in sus.Sa va vad cand isi vor face frantujii bagajele,si va voi lăsa cu curu-n baltă.Atunci,sa va vad.
P.S.Am lucrat si eu.. ,acolo,în anii 80..atunci era jale,nu acum..maimutoiule…da-ti numele,nu te aascunde,fata de cearceaf.
Nicu
Pe cine faci maimuțoi fraierica?! Te-ai uitat cumva in oglindă? marș la cușcă că tu ori ai fost vreun șef acolo la DACIA ori ai fost un pupincurist de vorbești așa cu atac la om!
Viorel
Habar nu ai cum sa schimbat Dacia după plecarea lui Murilio….
Ce ai lucrat dumneata în ani 80 nu se compară cu munca din ziua de azi în care posturile sunt încărcate cu 150%, cu o fișa a postului în care nu se regăsesc numărul de pași pe care ești obligat să îi faci, operațiile „toate ” pe care le faci….
Dacă lucrezi după hârtiile lor te blochezi în 5 minute…
Spui că sărim în sus la negocieri.
Păi de aceea sunt negocieri și nu vă gândiți că am cerut prea mult având în vedere că o femeie de serviciu de la o primărie are salariul mai mare ca un operator în Dacia și asta fără să rămână peste program și fără să facă schimbul 3 .
Anonim
Sigur nu sunt mofturile sindicatului?
Anonim
Unde ai lucrat domnule în anii 80, la birou cumva ?
moraru.i1954@yahoo.com
De unde dracu să știe ziariștii lu pește ce se întâmplă într-o fabrică, ei sunt făcuți la apelul de seară și scriu din auzite de pe la colțuri de bloc!
Anonim
De la ăștia anonimi…
Anonim
Sclavie la Dacia ? Eu sant sofer de Tir si descarc frecvent la Dacia , angajatii de la Dacia nu merita banii pe care i-i iau , au pauze peste alte pauze foarte lungi ,o ora dupa ce intra in schimb nu lucreaza si o ora si jumatate cand ies din schimb se invart unul dupa altul , stau pe Facebok , eu cand aud de descarcare la Dacia ma ia dorul de cap , pur si simplu acesti indivizi care lucreaza la Dacia se cred patroni si noi soferii dantem slugi pe tarlaua lor , daca i-i intrebi de ce se misca asa greu spun că nu au oameni , da oameni care sa lucreze in locul lor si ei sa stea pe telefoane
Dan Rotariu
Minunat! Proletarii (angajații) se dau in gat unii pe alții în loc să se sprijine contra dușmanilormlor comuni, capitaliștii. De aia aveți salarii de nimic căci voi va invidiați unii pe alții în timp ce toți faceți buzunarele doldora capitaliștilor! Proletari uniti-va!
Tata Li
Un fost coleg de liceu lucreaza de ceva ani la Dacia si pot sa va spun un lucru: fura de rupe piese. Nu stiu la.ce sectie lucreaza si nici cat de greu ii e. Singurul lucru cert e ca fura.
Anonim
Păi spune bă cine este deșteptule..
Anonim
Habar nu am care este salariul dar le pot spune mâncătorilor de căcat că nu e același că al angajaților Renault,deși la Pitești se produc tot automobile pentru Renault
Anonim
Dacă nu vă place la Dacia mergeți la Mercedes.