Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, s-a întâlnit vineri la Piteşti, la sediul Consiliului Judeţean, cu primari, consilieri locali şi judeţeni, dar şi cu parlamentari. Motivul: discutarea celor mai importante proiecte de infrastructură ale judeţului (pe linie rutieră şi feroviară). Apoi, ministrul a susţinut o conferinţă de presă la sediul PSD Argeş, unde a fost aşteptat de un grup de contestatari ai Guvernului, care au afişat o pancartă cu mesajul „Guvernaţi pentru popor, nu în folosul hoţilor!”. Ministrul a evitat să stea de vorbă cu ei. El a spus că, după ce au fost făcute publice numerele de telefon ale miniştrilor din Cabinetul Grindeanu, a primit jigniri greu de reprodus şi că oamenii cu care au stat de vorbă păreau atât de porniţi, încât nu voiau să accepte nicio explicaţie logică privind situaţia Ordonanţei 13, care a inflamat spiritele. Protestul din Piteşti s-a desfăşurat paşnic, la faţa locului fiind mobilizate rapid forţe de ordine.
Veşti bune
Dacă ar fi să îl credem pe Răzvan Cuc, infrastructura din Argeş se află printre priorităţile Executivului. Din păcate, nu putem să nu fim sceptici, deoarece, de-a lungul timpului, la Piteşti au venit mai mulţi premieri şi miniştri care ne-au promis atâtea, dar nu s-a realizat mai nimic. Să îi dăm însă cuvântul ministrului Cuc, acordându-i în acelaşi timp şi… prezumţia de bună credinţă:
– „Coridorul IV paneuropean este o prioritate pentru noi şi vrem să îl avem gata până la finalul mandatului. Aici se încadrează şi autostrada Piteşti-Sibiu, pentru care avem resursele bugetare necesare, respectiv fonduri europene şi bani de la bugetul de stat. Până la finalul lunii iulie, vom scoate la licitaţie proiectarea şi execuţia pentru capetele de traseu dinspre Piteşti şi Sibiu. Autostrada va fi gata până în 2021, aşa cum ne-am angajat;
– autostrada Piteşti-Craiova este o altă prioritate. Până pe 20 martie, avem termen de depunere a ofertelor. Sperăm să nu ne ţină în loc eventuale contestaţii; mai ales că unii sunt contestatari de meserie;
– Centura de Vest a Piteştiului este, de asemenea, importantă. Facem demersuri pentru a o prinde la finanţare cu fonduri europene;
– Transfăgărăşanul este mândria noastră naţională. Am deblocat studiul de fezabilitate şi avem buget pentru reabilitare şi pentru o serie de lucrări care să menţină acest drum deschis cât mai multe luni din an;
– DN 73 Piteşti – Câmpulung – Braşov este fazat, mai avem de rezolvat unele probleme legate de o serie de lucrări suplimentare. Mai mult, pe Câmpulung – Braşov sunt întârzieri”, a spus ministrul.
El a venit în Argeş însoţit de mai mulţi specialişti, inclusiv de directorii Companiei Naţionale de Investiţii în Infrastructură şi CFR. Şi pentru că tot vorbim despre CFR, a fost adusă în discuţie şi calea ferată Vâlcelele – Râmnicu Vâlcea. Cică ar fi cuprinsă în buget la proiectare. Mai vedem. Ministrul a fost însoţit tot timpul de către senatorul Şerban Valeca, preşedintele PSD Argeş şi ministru al Cercetării şi Inovaţiei, respectiv de Dan Manu, preşedintele Consiliului Judeţean Argeş.
Claudiu DIŢA