Related Articles

6 Comentarii

  1. 1

    Puiu

    Titlul editorialului mergea la fel de bine si fara semnul intrebarii. Sistemul educational romanesc este demult in stare critica, iar solutiile de redresare nu mai apar, pentru ca numai au de la cine. Nu sunt eu in masura sa va reamintesc cata cerneala ati folsit pe aceasta tema. Stiti dumneavoastra mult mai bine! Declaratia profesorului care mediteaza pentru medicina este infioratoare. Daca nu stii sa rezolvi o ecuatie nu urli, dar daca te doare ceva, ce faci? Fugi spre preot? Si eu cred ca nu vor mai fi nici profesori, asa cum nu vor mai fi nici meseriasi ,nici ingineri, preoti, avocati, judecatori,etc. Nici agricultori nu vor mai fi ,ca e mai bine „sluga” in alta tara. Dar cine isi doreste sa fie sluga in alta tara? Cred ca nimeni, si va dau dreptate ca ” la urma urmei, de noi depinde cum lucram pentru tara asta. „Din pacate, si o spun cu amaraciune, tot din „trecut” traim. Insa trecutul nu mai are puterea sa aduca si viitorul, atat timp cat prezentul se clatina. Situatii socante vad zilnic ,dar proiecte ambitioase, nicht beileibe!

    Reply
    1. 1.1

      Nicolae Voicu

      Bun articolul D-lui G.Lixandru. Cum s-a ajuns aici stim.Exisista oare vointa pentru a redresa invatamantul de toate gradele? Ma indoiesc,mai ales ca majoritatea cadrelor tinere sunt formate in invatamantul privat ,asa numite fabrici de diplome…

      Reply
    2. 1.2

      Gabriel Lixandru

      De acord sută în mie.

      Reply
  2. 2

    Elena Delia Dumitrica

    „La trecutu-ti mare”, compromis viitor. Se pare ca „rugaciunile” lui Eminescu nu au fost suficiente , ca sa ne salveze viitorul. Cum sa gasiti niste eseuri sau orice alte compozitii ale elevilor corecte, coerente si originale, daca se elimina , usor, usor, multe capitole din gramatica si din literatura studiata la scoala? Multe dintre ele sunt lasate in manual, de ochii lumii, dar sunt scoase din programa pentru examenul de (in)capacitate. Asta cum mai vine? Daca incerc sa-i fac sa inteleaga, in clasa a VIII-a, subordonatele de scop, concesive si conditionale, imi spun imediat ca nu sunt in programa, mai precis ca „s-au scos din programa”. Si, din pacate, au dreptate, s-au scos din programa; generalizand si, apoi, abstractizand fenomenul, sa nu va mai asteptati, oameni buni, sa gasiti fraze corecte gramatical si nici LOGIC. Vorbitorii se exprima oral fara coerenta. Dezastrul continua cu scrisul: cei mai multi scriu cum vorbesc, fara sa aiba acele bariere pe care le impune limba scrisa. Fara virgula, fara cratima, fara punct sau alt semn de punctuatie la sfarsitul comunicarii. Nu-i bai, ca-i bine si asa…, cum spuneati mai devreme. Vorbeati de orele de istorie. Atata timp cat cunoasterea istoriei (si a altor discipline importante) ajuta la conturarea identitatii personale, a celei de grup si a celei nationale, sa nu ne mai miram de ce orele alocate istoriei sunt in continua scadere. Pai ne vrea cineva destepti? NUuuu. Stim doar ca „Somnul constiintei naste monstri.”. Cu cat stim mai putin, cu atat suntem mai usor de manipulat. Nu e vorba de nici o conspiratie, cum ar vrea cineva sa distruga sistemul… Ba este perfect adevarat, atata timp cat , dupa atatea si atatea semnalari, lucrurile se inrautatesc pe zi ce trece. Deci planul are sanse de izbanda. Planul de distrugere,evident.

    Reply
    1. 2.1

      Gabriel Lixandru

      Multumesc pentru acest comentariu!

      Reply
  3. 3

    ELEVUL

    aveți perfecta dreptate domnul e. Ce se întâmpla cu elevii noștri este din cauza unora carași nu-si dau interesul la ore. Da ia sunt așa cum sunt de …… elevi.

    Reply

Comentează şi tu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site deţinut de SC Argeşul Liber S.A. Copyright © 2024

error: Content is protected !!