Pentru generaţia de sacrificiu, care niciodată nu a primit manualele la timp, iar anul trecut a experimentat compendiul minune al ex-ministrului Liviu Pop, chiulul… editorial a devenit un mod de viaţă… şcolară. Gafa („tradusă” prin cărţi de şcoală încă neprimite) se repetă an de an, de ghinionul perpetuu având parte elevii care frecventează, acum, clasa a VI-a.
Iată cu ce se confruntă, de data asta, copiii. Pe lângă numeroasele greşeli (atât de de conţinut, cât şi de grafică) regăsite de specialişti la trei dintre discipline, încă nu au văzut lumina tiparului manualele de limbi moderne, educaţie plastică, consiliere şi dezvoltare personală, respectiv cele de educaţie fizică şi sport.
Unul dintre manualele cu erori, cel de geografie, a fost retras din depozitele şcolare, pentru a fi retipărit. Pentru gafele de la istorie şi biologie au fost publicate erate (listele cu greşelile semnalate la manualul unic au ajuns la elevi).
Din generaţia de sacrificiu fac parte copiii născuţi în anul 2006, primii care au început ciclul de învăţământ cu clasa pregătitoare. În clasa I, aceşti „boboci” nu au avut abecedare. Şi, până în clasa a IV-a, în prima lor zi de şcoală aceşti şcolari n-au avut niciodată manuale pe bancă! Tot ei sunt şi elevii care, în anul şcolar precedent, au învăţat din compendiul introductiv pentru gimnaziu, „supermanualul” care a reunit toate materiile sub aceeaşi copertă. Iar la 10 septembrie, „victimele” sistemului care a schimbat 25 de miniştri ai Educaţiei în 29 de ani au început şcoala cu manuale lipsă ori pline de erori…