Vestea despre Transfăgărășan pe care toată lumea o aștepta!
Transfăgărășanul, unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din, se închide, de obicei, în luna noiembrie dacă acest lucru este permis de condițiile meteo și nu se impune restricționarea traficului încă din octombrie. În mod obișnuit, șoseaua montană poate fi străbătută din nou începând cu luna iunie.
CNAIR intenționează să modernizeze Transfăgărășanul printr-o serie de investiții, să crească intervalul în care drumul să fie practicabil, până la posibilitatea de a circula pe aici tot timpul anului.
Într-un răspuns transmis la solicitarea Tribunei, reprezentanții CNAIR au dezvăluit intențiile pe care compania le are cu privire la modernizarea pitorescului drumului.
„La nivelul CNAIR SA, se află în faza de elaborare un studiu de fezabilitate cu privire la modernizarea Transfăgărășanului.
Proiectul de modernizare a Transfăgărășanului urmărește atingerea a două deziderate, respectiv aducerea și îmbunătățirea infrastructurii rutiere existente la nivelul parametrilor optimi de funcționare (acolo unde acești parametri se află la nivel mediu). Practic, se urmărește, pe cât posibil, menținerea drumului în circulație pentru o perioadă cât mai lungă de timp. Obiectivul general al proiectului constă în stabilirea măsurilor de intervenție necesare a fi întreprinse pentru desfășurarea, pe cât posibil, a traficului tot timpul anului pe Transfăgărășan, și pentru a dezvolta economic regiuni deservite de rețeaua rutieră existentă.
Pentru DN 7C, proiectul de modernizare va deveni un motor pentru dezvoltarea economică și se va axa pe dezvoltarea turismului, o ramură economică dezvoltată cel mai mult în zona de influență a proiectului, prin creșterea accesibilității spre și dinspre zonele în care turismul este prezent sau în care turismul poate prospera prin valorificarea potențialui existent.
Un alt obiectiv important al proiectului îl reprezintă îmbunătățirea condițiilor de circulație la nivelul rețelei naționale, inclusiv sub aspectul siguranței rutiere, reducerea emisiilor poluante și costurilor de operare, crescând viteza de călătorie și, astfel, răspunzând cerințelor de dezvoltare economică și asigurând conectivitatea la nivel regional. Sursa de finanțare este din Fonduri Europene Nerambursabile – Programul Operațional de Transport (POT).
De asemenea, CNAIR urmărește găsirea unor soluții viabile și constructive privind viitoarele elemente de pe DN 7C, precum:
– Polate, consolidări, lucrări de scurgere a apelor, lucrări de siguranță rutieră;
– Identificarea zonelor pentru parcări (spații pentru comercianși în parcări, modalități de taxare a acestor spații de servicii publice);
– Zone de “viewpoint”;
– Identificare zone pentru banda de vehicule grele;
– Panouri de informare digitale „la poale”: număr locuri de parcare libere, temperatură/vânt/polei etc.” se arată în documentul transmis de CNAIR.
Sursa: Tribuna.ro