Începerea construcției unui pod pe DN 67B Scoarța – Pitești, așteptată cu sufletul la gură de către șoferi de aproape zece ani, a fost amânată, de această dată, de o contestație.
În mai 2024 se împlinesc zece ani de când podul de la Poiana Lacului (Argeș), aflat pe DN 67B, a fost surpat de inundații. La începutul acestui an, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. (CNAIR) trebuia să desemneze constructorul care va realiza lucrarea, doar că procedura de licitație a fost afectată de o contestație depusă de una dintre firmele necâștigătoare.
Societatea contestatoare, Metabet CF SA Pitești, avea oferta cea mai mică, de 3.759.873,31 lei, față de câștigătoare care ofertase 4.086.463,87 lei. Firma argeșeană a fost respinsă de CNAIR pentru că persoana propusă în calitate de șef de șantier nu ar fi deținut diploma de studii superioare în specializare Drumuri și Poduri. S-a ajuns la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, care urmează să dea o decizie.
În contestația depusă se precizează că autoritatea contractantă trebuia să solicite clarificări și astfel ar fi văzut că „abatarea este rezultatul unui viciu de formă, fiind vorba despre o eroare, respectiv inversarea persoanelor propuse pentru funcțiile de coordonator de proiect și de șef de șantier”, transmit reprezentanții societății către CNSC, care solicită reanalizarea ofertei.
Până la soluționarea situației, oamenii vor continua să circule alternativ, pe o singură bandă, pe structura metalică provizorie amplasată în Poiana Lacului, în apropiere de Pitești. Durata estimată a execuției podului este de doar 12 luni.
Drumul Național 67B, în lungime totală de 189,2 km și care trece prin județele Gorj, Vâlcea, Olt şi Argeş, are nevoie de lucrări urgente de modernizare. Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova informează că proiectul va fi împărțit pe patru loturi.
„În acest moment, suntem în curs de demarare a procedurii de actualizare a proiectului tehnic, conform expertizei tehnice. Va fi pe patru loturi, pe fiecare județ în parte. Sperăm să finalizăm foarte repede această documentație, reactualizarea proiectului, pentru a putea lansa în procedură de licitație partea de execuție a lucrărilor pentru finalizarea acestui drum, să-l putem aduce la niște standarde de circulație conform legii”, precizează Cristian Tudor, purtătorul de cuvânt al DRDP Craiova.
Odiseea reparării Drumului Național 67B a început încă din anul 2010. DRDP Craiova a anunțat, în 2023, că a câștigat definitiv în instanță rezilierea contractului semnat cu Delta ACM, una dintre cele mai mari firme la acea dată, dar care nu a realizat în 13 ani nici măcar proiectul tehnic.
Sursa: adevarul.ro