Dacia are parte de o versiune de excepţie, ultrasportivă, a modelului Sandero, una care îi face pe fanii mărcii să viseze. Maşina are un motor turbo de 265 de cai-putere şi a fost realizată de producător de kituri de competiţie.
O versiune echipată cu un motor de 1.6 litri turbo, cu puterea incredibilă de mai sus şi cu tracţiune integrală va participa la Raliul de la Monte Carlo, în această lună, în prima etapă a Campionatului Mondial de Raliuri – WRC. Pe 22 ianuarie, la linia de start, maşina Dacia Sandero R4 va fi condusă de un echipaj format din pilotul Ermanno Dionisio, din Italia, care are 60 de ani şi pilotează din 1978, şi copilotul Fabio Grimaldi. Anul trecut, Dionisio a participat la acelaşi raliu cu un Peugeot 208 R2. Echipa celor doi, cea care a preparat Dacia Sandero pentru WRC, este din Spania, ASM Motorsport, o echipă prestigioasă care a decis în urmă cu aproape doi ani să-şi creeze o divizie pentru a participa la clasa R4, nou înfiinţată de FIA. Prima versiune Dacia Sandero echipată cu kitul WRC pentru clasa R4 a fost finalizată în 2019, după 12 uni de dezvoltare şi teste. Printre transformările la care a fost supusă Dacia Sandero se numără nu doar motrul şi cutia, ci şi caroseria, prin rigidizare, suspensiile, kitul aerodinamic, sistemul de răcire, instalaţia electrică, direcţia şi altele. Scopul introducerii Dacia Sandero în această poveste a raliurilor este similar cu cel al introducerii acestei clase, R4: reducerea costurilor pentru echipele care vor să participe la competiţia cea mai cunoscută.
Potrivit specialiştilor, Dacia Sandero R4 este mai lentă cu numai o jumătate de secundă pe kilometru faţă de de o maşină din clasa R5, clasa de top din WRC, iar costurile au săcuzt cu 50% faţă de cele din R5. Un automobil R5 costă între 100.000 şi 200.000 euro, la care se adaugă costurile de participare la fiecare etapă.
Dacia va lansa în toamnă o nouă generaţie Sandero, dezvoltată pe noua platformă de CMF-B a Alianţei Renault Nissan Mitsubishi.