Universitatea din Piteşti scoate la concurs, pentru anul universitar 2020-2021, un număr de 3.050 de locuri pentru 50 de programe de licenţă (840 subvenţionate şi 2.210 cu taxă de studii). Suplimentar, mai sunt oferite 10 locuri subvenţionate pentru candidaţi absolvenţi cu diplomă de bacalaureat care provin din sistemul de protecţie socială. Aceşti candidaţi pot concura pentru orice program de studii de licenţă.
De asemenea, universitatea a alocat 3.190 de locuri pentru 50 de programe de studii masterale (470 subvenţionate şi 2.720 cu taxă de studii) şi 14 locuri pentru cei care vor să urmeze studii universitare de doctorat.
Totodată, pentru absolvenţii de liceu, cu sau fără diplomă de bacalaureat, Colegiul Terţiar Nonuniversitar scoate la concurs 450 de locuri de studii postliceale, pentru 15 clase.
Anul acesta toţi candidaţii aplică ONLINE pe platforma upit.ro/admitere şi FĂRĂ TAXĂ DE ÎNSCRIERE pentru studiile de licenţă şi masterat.
Cum poţi deveni student al Universităţii din Piteşti la studii universitare de licenţă şi masterat?
Concursul de admitere la studiile universitare de licenţă, organizat în cadrul Universităţii din Piteşti presupune parcurgerea următoarelor activităţi:
* înscriere on-line la concurs;
* evaluarea probelor de aptitudini;
* afişarea rezultatelor la probele de aptitudini;
* evaluarea probei de concurs pentru testarea cunoştinţelor şi a capacităţilor cognitive;
* afişarea rezultatelor, respectiv a listelor cu candidaţii repartizaţi pe locurile finanţate de la buget şi pe locurile cu taxă şi a celor respinşi;
* depunerea şi soluţionarea contestaţiilor;
*înmatricularea;
* afişarea rezultatelor finale, respectiv a listelor cu candidaţii admişi pe locuri finanţate de la buget şi pe locuri cu taxă şi a celor respinşi.
Documente necesare pentru înscrierea la studii universitare de licenţă şi masterat
În vederea înscrierii la concursul de admitere, candidatul va completa formularul de înscriere aflat pe site-ul Universităţii din Piteşti (www.upit.ro, secţiunea Admitere 2020) şi va transmite online următoarele documente (fotocopiate/scanate în format .pdf sau .jpeg):
1) eseul motivaţional pentru testarea cunoştinţelor şi a capacităţilor cognitive;
2) declaraţie de consimţământ şi nota de informarea cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal (anexa 1);
3) diplomă de bacalaureat (sau echivalentă) şi foaia matricolă (sau echivalentă cu aceasta din care să rezulte mediile anilor de studii). Absolvenţii care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunea din iulie/septembrie 2020 vor transmite adeverinţa care atestă promovarea examenului naţional de bacalaureat;
4) certificat de naştere;
5) cartea de identitate;
6) certificatul de căsătorie – dacă este cazul;
7) aviz medical eliberat de medicul de familie;
8) adeverinţă din care să rezulte că a ocupat/nu a ocupat un loc subvenţionat de la bugetul de stat (pentru studenţii care urmează o a doua specializare);
9) candidaţii care au efectuat studiile în afara României vor transmite atestatul de recunoaştere a acestor studii eliberat de către direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării;
10) persoanele care candidează pentru granturile de studii repartizate pentru rromi vor transmite o adeverință din care să rezulte apartenența la comunitatea romă, eliberată de către o organizație a rromilor recunoscută oficial;
11) candidaţii la studii universitare de masterat trebuie să transmită suplimentar: diploma de licenţă (sau echivalentă); se exceptează absolvenţii promoţiei 2020 care pot prezenta adeverinţa înlocuitoare, dacă are consemnată şi media de finalizare a studiilor * foaia matricolă/suplimentul la diplomă de la programul de licenţă în original (cu excepţia absolvenţilor promoţiei 2020).
Cum poţi deveni elev al Colegiului Terţiar Nonuniversitar?
Admiterea candidaţilor se face pe bază de dosar. Media generală de admitere este media generală de absolvire a studiilor liceale.
Candida’ii se vor înregistra pe platforma electronică de admitere (www.upit.ro – sec’iunea admitere), putând alege oricâte op’iuni doresc din oferta colegiului.
Înscrierea candidaţilor pentru admiterea online la colegiul ter’iar se face pe baza următoarelor documente (fotocopiate/scanate în format .pdf sau .jpeg):
1) fişa de înscriere şi declaraţia de consimţământ (descărcate din baza de date a admiterii);
2) foaia matricolă pentru clasele IX-XII liceu zi / XIII -a liceu seral / frecvenţă redusă;
3) diploma de bacalaureat sau adeverinţă/certificat de absolvire a liceului, după caz;
4) cartea de identitate;
5) certificatul de naştere;
6) certificatul de căsătorie în cazul persoanelor care şi-au schimbat numele în urma căsătoriei;
7) adeverinţa medicală de la medicul de familie, din care să reiasă că este sănătos clinic şi apt pentru calificarea profesională la care solicită înscrierea. În cazul în care nu este posibilă obţinerea adeverinţei medicale de la medicul de familie, veţi prezenta acest document la înmatriculare.
8) document care atestă achitarea taxei de înscriere.
CALENDARUL ADMITERII
SESIUNEA I – IULIE 2020
►înscriere la concurs: 01.06-31.07
►proba de aptitudini – 21.07
►evaluare probă de concurs (testare a cunoştinţelor şi a capacităţilor cognitive) – 21.07
►afişarea rezultatelor – 22.07
►depunere contestaţii – 24 de ore de la afişarea rezultatelor
►soluţionare contestaţii – 24 de ore de la expirarea termenului de contestare
►înmatriculări – 24.07 – 30.07
►afişare rezultate finale concurs admitere – 31.07
SESIUNEA a II-a – SEPTEMBRIE 2020
►înscriere la concurs: 01.09-08.09
►proba de aptitudini – 09.09
►evaluare probă de concurs (testare a cunoştinţelor şi a capacităţilor cognitive) – 09.09
►afişarea rezultatelor – 10.09
►depunere contestaţii – 24 de ore de la afişarea rezultatelor
►soluţionare contestaţii – 24 de ore de la expirarea termenului de contestare
►înmatriculări – 12.09 – 14.09
►afişare rezultate finale concurs admitere – 15.09.
Un Comentariu
Anonim
Mai este mult de lucrat pentru ,, cu gradul ridicat de încredere „.