Au trecut 61 de ani de când autoturismul de teren IMS 57 a intrat în fabricaţie la Câmpulung Muscel, 65 de ani de la fabricarea primei motociclete IMS 53 şi 50 de ani de la lansarea modelului Dacia 1100. De zilele Municipiului, ca în fiecare an, Asociaţia Multiculturală „Nicu Hagi” a realizat o paradă a autoturismelor din colecţia Muzeului Autoturismului. Cu asta am mai rămas la Câmpulung: cu parada! Fabrica a fost pusă la pământ, din 2003 încetând să mai funcţioneze. În tot acest timp, pe fosta platformă industrială s-au făcut demolări iar unele hale au fost transformate în depozite de deşeuri periculoase. În timp ce unii au rămas cu prada, adică au devalizat întreprinderea simbol a Muscelului, noi am rămas cu… parada de azi şi cu un mare gol în economie, dar şi cu multe întrebări. De exemplu, de ce nimeni nu a răspuns penal până acum pentru privatizarea dezastruoasă a uzinei? De ce nimeni nu a fost cu adevărat interesat de salvarea fabricii? Ce au păzit instituţiile care trebuiau să vegheze la siguranţa naţională (aici intrând şi ameninţările economice)? Vom afla cu adevărat care a fost planul pentru ARO, sau vom continua să contemplăm nostalgici parada cu maşini de epocă şi să ne împăunăm că ARO dădea cânva lecţii unor competitori importanţi din lume?
Unii cu prada, noi cu parada!
Advertisement
Advertisement