Încep lucrările pe un nou lot din Autostrada A1 Sibiu – Pitești, după ce Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru lotul 5 dintre Pitești și Curtea de Argeș, cu o lungime de 30 de kilometri, a anunțat ministrul Cătălin Drulă.
„Lucrările pot începe la Autostrada A1 Pitești – Curtea de Argeș. Tocmai ce am emis autorizația de construire pentru lotul 5 al autostrăzii Sibiu-Pitești. Este vorba de un tronson între Curtea de Argeș și Pitești, lung de 30 de km”, a scris pe Facebook Drulă. Constructorul a început mobilizarea și va demara lucrările în perioada următoare, potrivit lui.
Proiectul este unul amplu, care valorează 1,7 miliarde de lei și cuprinde:
13 poduri;
3 pasaje;
un viaduct;
3 noduri rutiere la Curtea de Argeș, Băiculești și Bascov;
2 spații de servicii, câte unul pe fiecare sens, care vor fi amenajare modern;
2 parcări de scurtă durată, de-o parte și de alta a drumului;
2 centre de coordonare și întreținere, la Bascov și la Curtea de Argeș.
Constructorul italian Astaldi a început încă din aprilie organizarea de şantier şi lucrările pregătitoare intrării în şantier.
Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 5 Piteşti- Curtea de Argeş a fost semnat în mai 2020 cu antreprenorul Astaldi pentru 1,7 miliarde lei, valoarea estimată în procedura de achiziţie fiind de 1,8 miliarde lei.
Singurul lot în lucru de pe A1 este Sibiu – Boiţa, iar loturile 2, 3 şi 4 sunt în evaluare
Singurul tronson în execuţie între Sibiu şi Piteşti este Lotul 1 Sibiu – Boiţa cu o lungime de 13 km. Pe acest lot unde lucrează PORR din Austria, circulaţia ar putea fi deschisă la sfârşitul anului viitor.
Loturile „de mijloc”, (Lot 2 Boiţa – Cornetu – 31 km, Lot 3 Cornetu – Tigveni – 37 km şi Lot 4 Tigveni – Curtea de Argeş – 10 km) sunt în evaluare sau reevaluare.
Pentru secţiunile 2 şi 3, termenul estimat pentru finalizarea evaluării este luna august.
Pe lotul 4, Curtea de Apel Bucureşti a admis recent contestaţia unui constructor din China exclus inițial de la licitație şi a dispus reevaluarea ofertelor. Astfel, contractul pentru secţiunea Tigveni-Curtea de Argeş (10 km) încă nu poate fi semnat cu antreprenorul PORR din Austria, desemnat câştigător în primăvară (Porr construieşte și lotul 1 Sibiu – Boiţa).
Proiectul pentru A 1 Sibiu – Piteşti cuprinde şi Lotul 6, o legătură de 23 km între autostradă (zona Tigveni – Argeş) şi Municipiul Râmnicu Vâlcea, precum şi modernizarea DN 73 C pe o distanţă de aproximativ 25 de kilometri. Termenul estimat pentru semnarea contractului de proiectare este luna septembrie.
(Sursa: Economedia.ro)
3 Comentarii
Geo
A trebuit sa vina USR la guvernare ca sa inceapa serios constructia de autostrazi in Ro, altfel cu PSD-istii vostri nu aveam nicio sansa.
Anonim
Ceva dreptate , are , interlocutorul anterior , mentionez ca nu sunt pesedist , dar aveam asteptari mult mai mari de la acest guvern , pot spune chiar ca sunt dezamagit de prestatia lui pana acum . Multumesc .
Mihnea
De ce esti dezamagit?Au inceput sa mai miste investitiile in Romania?Pe Bolojan de la Bihor trebuie pus premier,sa dea afara jumatate din bugetari si sa porneasca reconstructia infrastructurii in Romania!Statul e un prost administrator peste tot in lume,trebuie sa isi vada doar de treaba lui si sa lase privatii sa faca business!