Și eu cred, ca marii specialiști în domeniu, care m-au influențat, că infrastructura este premisa sigură a dezvoltării unei regiuni, a unei țări. Săptămâna trecută a fost dominată – în zona știrilor serioase – de chestiunea autostrăzilor. Cred că acesta trebuie să fie tonul, starea de spirit, în România, când vorbim despre drumuri expres și despre autostrăzi, cel pe care președintele Iohannis l-a avut la inaugurarea tronsonului Iernut – Chețani, de 17,9 km.
Într-un fel, în subtext, a fost o replică civilizată, echilibrată, la focurile de artificii ale lui Orban, la inaugurarea lucrărilor la un alt obiectiv de interes național. Am evoluat de la declarația ministrului de atunci, Traian Băsescu, că România n-are nevoie de autostrăzi!!! Ca argeșeni, urmărim cu interes cum se poate ca Autostrada Pitești-Sibiu să fie gata cât mai repede, să nu rămână un vis prea îndepărtat. Este o arteră de importanță națională care va avea efect imediat asupra dezvoltării României: prin această autostradă, relevantă pentru Coridorul 4 Pan-European, fluxul Constanța – Nădlac și, de aici, legătura cu autostrăzile Europei, va fi inima economică a Europei!
Interesul Europei merge mână în mână cu al României: deja am primit un sprijin financiar nerambursabil de 875,5 milioane euro pentru prima fază a tronsonului Sibiu – Boița. Autostrada, de 122,1 km, are trei sectoare în județul Argeș: Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeș și Curtea de Argeș – Pitești. Tot de importanță economică primordială este și drumul expres Craiova – Pitești, care va oferi constructorului de autoturisme Ford facilități de transport revitalizante.
Circulația este – mă uitam pe ofertele candidaților la alegerile locale – ușor scăpată din vedere, sau – ca să fiu mai exact – este evaluată în mic, fără perspectivă. Într-un fel este normal: candidații, la acest nivel decizional, nu au, cum se spune, „pâinea și cuțitul”. Un singur candidat, Cristian Gentea, pune degetul pe rană. Se va lupta, zice, pentru a construi două poduri de intrare în Pitești, unul din Mărăcineni și celălalt din zona Lânăriei. De asemenea, Centura Vest Craiova – Pitești este în vedere.
Cine are curiozitatea/curajul să iasă sau să intre în Pitești la orele la care fluxul dinspre Colibași este ca un tsunami apreciază și întărește ideea, mai veche, a celor două poduri. Cel de acum, care a suferit o reparație de curând, se află, din cauza traficului intens, în fața unei noi intervenții la rosturile de dilatație… Noi soluții la dezaglomerarea circulației în centrul Piteștiului se impun: poluare, stres, accidente, nesiguranța pietonală. De asemenea – parcările. Cineva făcea observația că, acum, piteștenii ignoră posibilitățile create de cele două parcări supraterane (cu mult disponibil), de parcarea subterană de la Centrul de Afaceri, ca și de parcarea cu plată de pe I.C. Brătianu. Drumurile – un fel de sistem vascular al economiei – au devenit, în condițiile reconstrucției României, un capitol decisiv pe agenda guvernelor de azi și de mâine.
Un Comentariu
Aloe Vera
Pentru cei care au o anume varsta, visul chiar este „prea îndepărtat” .