Un nou tunel în Argeș. “Carmen” pentru circulație în caz de urgență.
„Am fost pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟰: 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 – 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 – 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 𝗔𝟭, unde construim primul tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză pe sub Dealul Momaia din județul Argeș, pentru a verifica progresul lucrărilor”, transmite oficialul din Transporturi pe pagina proprie de Facebook.
Potrivit lui, stadiul lucrărilor pe secțiunea 4 a A1 Sibiu – Pitești este următorul:
– antreprenorul a forat aproximativ 1500 metri în total pe ambele fire (azi 804 metri forați pe tunelul Daniela și 705 metri forați pe tunelul Alina);
– continuă forarea tunelului 24 din 24 ore, 7 zile din 7, întrucât este necesar ca activitățile de săpare – consolidare să fie permanente și succesive;
– a început realizarea unui nou tunel intermediar, care a fost forat deja jumătate, denumit, de către minerii din santier, 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹𝘂𝗹 𝗖𝗮𝗿𝗺𝗲𝗻. Acesta va conecta cele două fire principale fix pe zona centrală și va fi folosit pentru circulație rutieră în caz de urgență;
– a început execuția lucrărilor la portalul de ieșire-intrare spre și dinspre Sibiu: au fost forați toți piloții necesari, au fost realizate grinzile de consolidare la nivel de coronament, realizarea acestui portal fiind la 30% grad execuție;
– prima zonă din tunelul Momaia care ajunge la partea finală de structură de rezistență este primul tunel de siguranță (pietonal), care face legătura pietonală de urgență între cele două fire de tunel principale. Pentru acest tunel pietonal a fost realizată hidroizolația, se lucrează la structura de rezistență armată și se folosește un cofrag special care asigură o turnare secvențială betonului;
– au fost produse în poligonul de prefabricate din organizarea de șantier 215 din cele 260 grinzi necesare lotului;
– se lucrează la toate cele 12 pasaje și poduri aferente acestui lot. La 5 dintre acestea au fost montate toate grinzile, la 3 structuri au fost montate predalele și se lucrează la armarea plăcii de suprabetonare;
– a fost finalizată operațiunea de forare, armare și turnare a tuturor piloților necesari structurilor lotului;
– au fost finalizate 7 podețe și continuă lucrările pentru celelalte;
– continuă lucrările la terasamente pe tot corpul traseului autostrăzii.
„Antreprenorul are mobilizat în șantier un număr de 604 muncitori și 202 utilaje”, mai spune Scrioșteanu.