Autoritatea de Reglementare a elaborat un nou ordin (proiect), ce aprobă “Regulamentul privind soluționarea plângerilor împotriva operatorilor de rețea/sistem din sectorul energiei”.
Regulamentul vizează eventualele plângeri care pot fi depuse împotriva distribuitorilor de gaze (cei mai mari sunt controlați de E.On și Engie), a distribuitorilor de energie electrică (controlați de Enel, Electrica, E.On și CEZ) și împotriva celor două companii naționale Transgaz și Transelectrica.
Regulamentul arată că, dacă o persoană fizică sau juridică are de reclamat una dintre companiile menţionate, în primul rând trebuie să-i adreseze plângerea acesteia. Astfel, dacă reclamantul consideră că nu a primit un răspuns adecvat de la companie, în 30 de zile poate depune o plângere la adresa ei. În șapte zile, compania trimite invitația de soluționare, iar în 15 zile de la acest moment organizează o ședință comună cu reclamantul. Dacă una din părți consideră nesatisfăcătoare soluția, se consideră că plângerea nu a fost soluționată și atunci se ajunge la ANRE.
Plângerea, cu toate documentele care o susțin, se adresează ANRE în termen de 30 de zile de la ședința care a avut loc cu compania, în urma căreia părțile nu s-au înțeles. La nivelul instituției, se va constitui “Comisia de soluționare a plângerii împotriva operatorului de rețea/sistem din domeniul energiei”, numită prin decizie a președintelui ANRE, care va trebui să dea un răspuns plângerii în 60 de zile.