Imaginile cu Transfăgărăşanul plin de maşini aflate în cozi uriaşe, în minivacanţa de Sfânta Mărie, au fost elocvente pentru ce se întâmplă cu cele mai cunoscute destinaţii turistice din ţară. Mii de oameni din multe zone ale ţării s-au aventurat pe Transfăgărăşan şi apoi şi-au blestemat clipa în care au luat decizia, căci au făcut ore bune până la destinaţia dorită. În mod similar a fost coadă şi pe DN1 Bucureşti-Braşov, şi pe… ruta alternativă Braşov – Câmpulung Muscel – Piteşti pe care am decis în acea perioadă să revenim în Argeş din Prahova. Traficul a fost de coşmar pe ruta Râşnov – Bran din cauza semafoarelor montate pentru drumul în lucru, dar pentru cei care doreau să ajungă la Castelul Bran. Ulterior, traficul s-a mai ameliorat, până la Rucăr-Dragoslavele, unde am dat peste un alt semafor.
„Obstacole” similare, dublate de întuneric şi de lipsa marcajelor am găsit şi de la Câmpulung Muscel la Piteşti. Este o adevărată bătaie de joc: drumul este în lucru de ani buni, iar investiţia nu se mai termină. Oare de ce la alţii se poate, iar la noi nu? Cât despre guvernanţi, o sugestie: ce ar fi să nu mai scoată la licitaţie un drum întreg, ci tronsoane din acesta, astfel încât nu doar o firmă să repare şoseaua Piteşti-Braşov, de exemplu, ci mai multe? Nu de alta, dar în curând vor fi scoase la licitaţie bucăţile de autostradă Piteşti-Sibiu şi am dori, totuşi, să circulăm pe ea… în această viaţă!