„Citaro Hybrid” este numele generic al autobuzului (diesel şi electric) care a circulat astăzi pe câteva trasee din Piteşti, într-un prim test dintr-un turneu naţional. Autobuzul a fost adus direct din Germania, acolo unde se va întoarce în toamnă, la Hanovra, pentru a participa la un târg auto. Silenţios, economic şi fiabil, autobuzul îţi ia ochii prin tehnologia sa de top şi prin condiţiile oferite, dar îţi ia şi… piuitul când vine vorba despre preţ: cam 380.000 euro! Oricum, primarul Cornel Ionică, prezent la test alături de alţi angajaţi din Primărie, a spus în cadrul unei conferinţe de presă ad-hoc că intenţionează să solicite fonduri europene pentru achiziţia a circa 30 de astfel de autobuze hibride. Până atunci, însă, joi va avea loc o şedinţă extraordinară a Consiliului Local în care va fi avizată documentaţia pentru cumpărarea, tot cu bani europeni, a 40 de autobuze electrice (20 milioane euro) care urmează să intre în dotarea „Publitrans”.
Traseu
Şoferul autobuzului „Citaro” a fost pus să conducă, într-o primă fază, de la Teatrul „Alexandru Davila” până sus, pe Calea Craiovei, pentru a fi testată şi capacitatea la „efort” în pantă. Autobuzul nici n-a… mârâit! Apoi, în zona centrală, s-a comportat bine în traficul aglomerat. Important este că maşina nu are nevoie de staţii de încărcare electrice, fiind dotat cu un generator- acumulator electric care acţionează la frânare. Astfel, energia electrică nu este disipată la frânare, ci acumulată şi folosită ulterior. În plus, în momentele de consum maxim (accelerare), intră în funcţiune partea electrică, acest lucru conducând la emisii scăzute de dioxid de carbon. Desigur, pentru cumpărea unor astfel de maşini va fi nevoie de licitaţii în urma cărora, probabil, vor avea câştig de cauză alte mărci dacă se merge pe criteriul preţului cel mai mic. Cel de faţă este un produs al Mercedes Benz.
Transport metropolitan
Conducerea primăriei doreşte să mărească parcul auto al „Publitrans” şi în ideea că transportatorul piteştean de persoane va relua, la un moment dat, şi cursele de dinainte de 1989 în Ştefăneşti şi Bascov. În acest sens trebuie să fie armonizată legislaţia care să permită accesul maşinilor în alte localităţi decât cele pentru care există licenţa de funcţionare. Este un vis mai vechi al multor argeşeni, care sperăm că va prinde viaţă cât mai curând. Până atunci, se descurcă toată lumea cum poate…
Un autobuz de top pe străzile din Piteşti
Advertisement
Advertisement