Într-un document oficial emis de Ministerul Transporturilor si publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.257 bis din 31 decembrie 2021 se arată faptul că este necesară o linie de cale ferată de mare viteză care să străbată România păna la granița cu Ungaria. Potrivit documentului, un segment al acesteia ar urma să fie între Pitești și Curtea de Argeș, tronson feroviar pe care trenurile ar urma să circule cu viteze cuprine intre 200 și choar 300 km/h.
Astfel, in programul de acțiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare și transferul modal către calea ferată al fluxurilor de transport de călători și marfă, 2021 – 2026, figurează ca obiectivele principale conectarea României la rețeaua feroviară europeană de mare viteză și conectarea marilor centrelor urbane România prin cale ferată de mare viteză. Pentru aceasta se solicită un studiul de fezabilitate ar trebui să evidențieze printre altele și o viteza de operare a trenurilor: mare viteză/viteză sporită (200 km/h, 250 km/h, 300 km/h, peste 300 km/h). “În urma unei analize preliminare realizată de către experții Ministerului Transporturilor și Infrastructurii au rezultat două potențiale abordări.
Pentru una dintre acestea, un aliniament sustenabil din punct de vedere economic și social pentru dezvoltarea unei căi ferate de mare viteză/viteza sporită poate fi: București – Pitești – Curtea de Argeș – Sibiu – Mediaș – (Tg. Mureș) – Cluj-Napoca – Zalău – Oradea – Episcopia Bihor. Această soluție ar urma să fie validată de rezultatele studiului de fezabilitate.
Lungimea căii ferate de mare viteză are o lungime de aproximativ 590 km și ar urma să aibă un cost estimat de 25 – 30 mil. EUR/km (ceea ce ar conduce la un cost estimat al investiției de aproximativ 17 mld. EUR)“, se arată în documentul oficial publicat deja in Monitorul Oficial.