În Argeş, repetiţia pentru bacalaureat nu a fost finalizată, nici în acest an şcolar, cu rezultate mulţumitoare. Mulţi dintre liceenii argeşeni care s-au încumetat să dea pretestarea – unii mai mult de „gura” părinţilor ori de ruşinea profesorilor – nu au obţinut note mai mari de 4,99 şi medii peste 5,99, ceea ce înseamnă că au picat acest tip de testare.
Singura medie de 10, la „D. Barbilian”
Ponderea elevilor de clasa a XII-a cu medii care le-au asigurat promovarea (6 şi peste 6) a fost de 39,23%; comparativ, în anul şcolar trecut rezultatul a fost puţin mai slab (37,02%).
Cele mai bune rezultate la simulare le-au obţinut elevii din clasa a XII-a de la Colegiile Naţionale: „Zinca Golescu” Piteşti (83,33%), „I.C. Brătianu” Piteşti (78,51%) şi Pedagogic „Carol I” Câmpulung (75,41%).
La polul opus, cu 0% promovabilitate au încheiat simularea examenului de maturitate Liceele Tehnologice din Mărăcineni, Ştefăneşti şi Topoloveni.
În Argeş, unica medie de 10 a fost obţinută de o elevă de la Liceul Teoretic „Dan Barbilian” Câmpulung.
Semnal de alarmă
Elevii dintr-a XII-a încă mai au mult de învăţat! Cei care au picat cu brio simularea examenului de maturitate ar fi cazul să se pună cât mai repede „cu burta pe carte”, pentru a nu repeta „figura” la probele reale, din vară. Puţinilor elevi care au avut rezultate bune la pretestarea din martie li s-a confirmat, prin notele obţinute, că sunt pe calea cea bună cu pregătirea pentru examen.
Chiul şi de la meditaţii
În mod teoretic, pregătirea suplimentară duce la
optimizarea performanţelor şcolare. Practic, orele în plus figurează în orar,
dar prezenţa în bănci este… catastrofală. În ciuda programărilor pe care
directorii le fac împreună cu şefii de catedră sub imperiul directivelor
primite pe cale ierarhică de la Ministerul Educaţiei, prin Inspectoratul
Şcolar, realitatea vieţii arată că elevii cu rezultate slabe la simulare îşi
păstrează prostul obicei de a chiuli (şi) de la aceste meditaţii gratuite.
Lehamite… contagioasă
Cu şi fără şedinţa de ieri – organizată de Inspectoratul Şcolar pentru directorii din sistem, pe tema măsurilor remediale privind îmbunătăţirea rezultatelor – cel puţin două concluzii rămân valabile: 1. Cu toată strădania profesorilor, dacă nu există şi o măsură punitivă, fie ea şi nota trecută în catalog, simularea bacalaureatului nu este luată în serios… 2. Lehamitea unor profesori de a-şi preda materia la clasă i-a contaminat pe elevi. Iar lehamitea elevilor de a învăţa a fost reflectată şi în rezultatele de la simulare…