În urmă cu aproape trei ani PSD-ALDE prelua guvernarea şi în primele zile ale cabinetului Grindeanu publica, în detaliu, prima versiune detaliată a celebrului program de guvernare cu care au căştigat alegerile parlamentare şi şi-au convins o parte din alegători.
În acest document la capitolul infrastructură rutieră erau promise multe proiectele importante care erau date ca şi rezolvate în perioada 2017-2018. În realitate, niciun termen nu a fost respectat, niciun kilometru nou de autostradă nu a fost început şi finalizat, ci au fost deschişi circulaţiei până în prezent circa 94 de km de autostradă de pe proiecte începute anterior.
Multe proiecte sunt blocate, altele întârziate peste măsură, aşa cum este şi cazul autostrăzii Piteşti-Sibiu sau a drumului expres Piteşti-Craiova. În cazul unor proiecte s-au făcut chiar paşi înapoi. Pentru un proiect important precum Piteşti-Sibiu au fost cu chiu cu vai lansate licitaţiile pentru trei dintre tronsoane şi abia unul singur (Sibiu – Boiţa, 13 km) a fost contractat.
Tronsoanele montane, cele mai dificile, sunt în continuare în aer, fără ca studiile geo suplimentare şi necesare să fi fost măcar contractate.Pe de altă parte, la câteva luni de la preluarea guvernării, cabinetul Grindeanu a anulat licitaţia lansată din timpul Guvernării Cioloş pentru revizuirea SF-ului pentru autostrada Piteşti – Craiova şi a decis să lanseze direct licitaţii de execuţie pentru drumul expres Piteşti – Craiova, în baza unor studii vechi din 2007.
Pe repede înainte, ignorând toate avertizările experţilor independenţi şi a societăţii civile, Compania de Drumuri a deschis în octombrie 2017 ofertele pentru cele 4 tronsoane ale drumului expres. În mod previzibil au urmat contestaţii pe seama documentaţiei (dar şi a modelului de contract ). Din cauza problemelor constatate, doar două tronsoane au putut fi contractate la finalul lui 2018, iar primele lucrări au demarat timid în mai 2019. Pentru celelalte două tronsoane (64 de km în total), justiţia s-a pronunţat definitiv asupra unor contestaţii, iar Compania de Drumuri a fost obligată să reia de la zero licitaţiile. Abia din din iulie, respectiv octombrie, CNAIR a relansat licitaţiile pentru tronsoanele 3 şi 4. Cu alte cuvinte, nici o maşină nu va circula prea curând pe vreun drum de mare viteză între Piteşti şi Craiova.
Va reuşi oare noul Guvern să ducă la capăt aceste proiecte? Sau va avea… propria strategie şi alte proiecte vor deveni prioritare?