Vineri va începe la Braşov ediţia din acest an a Campionatului Naţional de Raliuri. Întrecere la care pasionaţii argeşeni ai genului au ocazia să-l urmărească, după trei ani de absenţă, pe cel mai popular pilot al vremurilor actuale, concitadinul nostru Valentin Porcişteanu. Singurul român care în ultimul deceniu a reuşit să devină campion absolut al… României! Succes cu o dublă semnificaţie. Una bună, referitoare la valoarea sa, alta rea: ne-am pierdut identitatea naţională şi în acest sport! Subiect vast, pe care însă nu-l vom aborda în rândurile ce urmează.
Mulţi ar fi tentaţi să creadă, văzând în întreceri doar omul şi maşina, că automobilismul este un sport prin excelenţă individual. Ei bine, nu este deloc aşa. Sportul auto este total dependent de echipă. Nici nu s-ar putea altfel, din foarte multe şi diverse considerente: financiare, logistice, tehnice etc. Aceste aspecte le-a avut în vedere şi carismaticul pilot piteştean, când a pus „pe roate” o echipă competitivă, intitulată DTO Rally Team. O grupare ce nu putea fi realizată fără implicarea totală a unui alt piteştean, mare pasionat al întrecerilor auto, pe numele său Cristi Dolofan. Patron al unei firme de transport, de la a cărei denumire (Dolo Trans Olimp) provine acronimul noii echipe. Tânărul patron, despre care Vali Porcişteanu îmi spunea că „merge tare. El e pe probă specială tot timpul”, a urmat şi cursul de pilotaj sportiv al şcolii unui foarte mare campion român.
Şi cum Regulamentul federal este foarte restrictiv în privinţa celor aflaţi la ora debutului (nu au voie să conducă în competiţii maşini cu mai mult de 140 CP(!), şi nici cu mai mult de două roţi motoare), Cristi va participa la întreceri la comenzile unui autoturism Dacia Logan, avându-l alături pe foarte experimentatul navigator, Mihai Sandu. Piteştean şi el. Care, nu am nicio îndoială, va avea un rol major în definitivarea formării sportive a pilotului. Cei doi vor figura în ierarhiile Clasei 9 şi celei a Debutanţilor. Desigur, şi în clasamentul general. În care, însă, datorită materialului de concurs, nu pot spera la locuri care să atragă atenţia.
În schimb, pentru anul următor, după cum au gândit Porcişteanu şi Dolofan, iniţiatorii acestui proiect sportiv, Cristi ar urma să urce la volanul Mitsubishi-ului Evo IX (ex-David Botka), cu care, în acest sezon, Vali şi fidelul său coechipier, Dan Dobre, vor încerca să se impună la grupa lor. Intenţie care probabil se va şi materializa, cu toate că nu vor avea parte de un galop de sănătate, concurenţa nepărând a fi prea tandră. Raliul Braşovului ne va furniza un prim indiciu asupra poziţionării echipajului vedetă al echipei DTO Rally Team printre ceilalţi competitori. Porcişteanu declarând că „poate reuşim să prindem un top 3”. Nu este exclus să şi izbutească, ţinând cont că Vali şi Dan au învins de două ori în clasica braşoveană. Iar la o ediţie, pe vestita probă specială Babarunca, circa 29 km, determinantă în stabilirea ierarhiei cursei, au fost mai rapizi decât francezul Delecour, fost vicecampion mondial, cu un minut şi 30 de secunde!!
Ceilalţi componenţi
Revenind la echipa DTO Rally Team, trebuie spus că aceasta va susţine material eforturile sportivilor săi pe întreg sezonul. Motiv pentru care maşinile sunt vopsite preponderent în negru, „cu scrisul alb”. Dar cum cheltuielile impuse (material de concurs, piese, carburanţi, logistică, taxe şi câte şi mai câte altele) cochetează, în condiţii minimale, cu suta de mii de euro, la acest important efort material îşi mai aduce contribuţia încă un sponsor, Telur. Un realizator de gadgeturi pentru telefonia mobilă.
Pentru Braşov, celor două echipaje ale noii grupării li se vor mai alătura încă două, în scopul reuşirii unei clasări pe podium a formaţiei piteştene. Este vorba de cuplurile Bogdan Cuzma (campionul en titre al României la viteză în coastă) – Călin Maier şi cel al piteştenilor Ştefan Timişică -Mihai Căpet. Timişică fiind şi absolvent al şcolii de pilotaj sportiv intitulate VPDT. Iniţiale care pentru fidelii sportului auto nu mai trebuie decriptate. Aceste două echipaje vor puncta pentru DTO Rally Team, dar fără implicarea materială sau de imagine a acesteia.
În fine, nu putem vorbi doar de sportivi şi maşinile lor, fără a evidenţia asistenţa tehnică. Aceasta va fi asigurată, pentru fiecare dintre cele două automobile oficiale ale echipei, de câte doi mecanici de elită, care vor avea la dispoziţie un autofurgon, înzestrat cu tot ce trebuie: scule, piese, roţi etc. Acestora li se adaugă un altul, dotat pe măsură, aflat la dispoziţia coordonatorului echipelor de mecanici. O organizare ce ne dă încredere că noua grupare, DTO Rally Team, aflată acum la momentul debutului, va călca pe urmele faimoaselor echipe de raliuri de altădată ale Argeşului, multiplele campioane Dacia, ARO, IATSA.
Altfel spus, o echipă pentru continuarea gloriei sportului auto de pe aceste meleaguri.
Nicolae COSMESCU