La cinci ani după ce la Valea cu Peşti mai-marii ţării au promis că fac şi dreg pentru Transfăgărăşan, iată că lucrurile încep să se mişte.
CNAIR vrea să modernizeze cea mai spectaculoasă şosea din România, astfel încât aceasta să fie deschisă tot anul.
Studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru reabilitarea Transfăgăraşanului au fost scoase la licitaţie pentru circa cinci milioane lei. Finanţarea urmează să fie asigurată din fonduri europene POIM 2014 – 2020.
Construit în perioada comunistă cu sprijinul Armatei Române, drumul naţional care traversează cei mai înalţi munţi din ţară este închis parţial opt luni din 12, din noiembrie până în iunie inclusiv.
Proiectul are ca scop principal „reabilitarea şi/sau modernizarea drumului existent pentru ca circulaţia să fie deschisă tot timpul anului pe cât posibil, sau pentru o perioadă de timp cât mai îndelungată pe secţiunea de drum cuprinsă între km 104+000 (Piscul Negru) şi km 130+800 (Cabana Balea Cascadă)”.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor la această licitaţie este 2 iulie 2018.
Oamenii de afaceri din turismul argeşean au pledat constant pentru ca Transfăgărăşanul să fie deschis tot anul cu ajutorul unor copertine, dar parcă au vorbit la pereţi până acum.
Compania de Drumuri lansase încă din vara lui 2015 o licitaţie similară, pentru circa trei milioane lei, dar care nu includea şi elaborarea proiectului tehnic.
Această licitaţie a fost anulată însă la finele aceluiaşi an, din cauză că ofertele primite au fost „inadmisibile şi/sau neconforme”.
Rămâne de văzut dacă va avea succes tentativa din 2018 de a găsi soluţii pentru a ţine deschis tot anul Transfăgărăşanul, „cel mai spectaculos drum din lume”, conform britanicilor de la Top Gear.
Un Comentariu
Nicoleta Popa
Se circula pe transfagarasan?tot traseul sau doar pe portiuni?