De mâine, toate cursurile trec în mediul virtual, pentru o perioadă de 30 de zile, din cauza evoluției pandemiei. În contextul creșterii alarmante a numărului de cazuri de infectare cu noul coronavirus, toate școlile și grădinițele din România intră în scenariul roșu, care presupune învățarea exclusiv online. În Argeș, școala virtuală este în continuare o provocare atât pentru copii, cât şi pentru profesori. Mii de elevi din județ nu au posibilitatea de a accesa cursurile online din cauza lipsei infrastructurii digitale!
Nevoie
Pentru Inspectoratul Școlar Argeș, centralizarea datelor cu privire la nevoia de tablete s-a dovedit a fi o repetabilă… povară, întrucât realitatea și nevoia de echipamente electronice nu a fost, nici până acum, armonizată. De la declanșarea pandemiei și până în prezent, numărătoarea copiilor care au nevoie de dispozitive electronice pentru a comunica în perioada cursurilor online cu profesorii a fost făcută de cel puțin patru ori și rezultatele au fost, de fiecare dată, diferite: 3.000, 6.694, 13.000, 27.000.
Până în acest moment, onor inspectoratul a distribuit școlarilor din Argeș 6.640 de tablete. Aceste device-uri au fost livrate copiilor care provin din medii defavorizate. Sunt speranțe ca până la 1 decembrie să fie achiziționate alte 789 de dispozitive electronice.
Dezavantaje
Lipsa dispozitivelor electronice și a unei conexiuni stabile la internet sunt cele mai mari probleme ale cursurilor online. Foarte mulți școlari nu au încă tablete sau computere, telefoanele nu pot fi utilizate eficient pentru toate platformele și aplicațiile, iar conexiunea la internet lasă de dorit, cauzând dese întreruperi.
Stând de vorbă cu cadre didactice din județ am identificat o serie de dezavantaje ale școlii online: numărul mare de elevi cu care dascălul interacționează reduce drastic eficiența predării-învățării * neavând posibilitatea de a interacționa în timp real, elevul nu poate să înțeleagă ce explică profesorul * profesorul nu poate ști cu precizie ce notițe ia elevul sau dacă scrie ceva * evaluarea elevilor este limitată * aplicația de pe calculator poate avea o interfață diferită față de cea de pe telefon * profesorul și elevii depind de net (viteză, conexiune), dar și de cât le poate oferi dispozitivul din dotare * multor cadre didactice le lipsesc abilitățile digitale sau nu sunt instruite să cunoască aplicații diverse cu care să poată preda eficient * atunci când predarea se face în sistem mixt, copiii de acasă nu receptează mesajul (nu se aude prin mască, microfonul nu e de cea mai bună calitate) și nu reușesc să lucreze simultan cu elevii din clasă.
Dezinteres
Pe de altă parte, în Argeș există și profesori care refuză să predea online sau o fac așa, în dorul lelii. Deși dascălii au la dispoziție platforme gratuite pentru cursuri pe internet, unii nu-și dau silința să se adapteze școlii virtuale. La unele discipline, nu se interacționează nici măcar cu un salut din partea profesorilor „lasă-mă să te las”… Copiii care nu au posibilitatea să urmeze cursuri online, dar și cei care nu beneficiază de atenție din partea cadrelor didactice sunt într-o vacanță continuă, dar vor acumula goluri mari de materie și le va fi greu să recupereze. Reprezentanții părinților spun deja că și acest an școlar este compromis…
3 Comentarii
Delia Dumitricā
Stimati jurnalisti, înainte de a spune cā unii dascāli refuza sa predea online , e bine sa stiti motivele obiective. Niciunui dascal nu i s-a pus la dispozitie vreun dispozitiv sau vreun abonament cu internet inclus. Toti profesorii sunt nevoiti sa lucreze de pe dispozitivele proprii. E corect asa? Politistii sau medicii folosesc dispozitivul propriu cand merg la serviciu? Nu. Acum i-am dat pe ei ca exemplu, dar nimeni nu-si aduce de acasa mijloacele necesare indeplinirii sarcinilor de serviciu, fiindca nici nu e normal s-o facā. Nimeni ! Pentru a accesa si a lucra pe aceste platforme, este nevoie de o viteza ridicata de conexiune, ceea ce nu permite un abonament simplu , ci unul cu internet nelimitat. Computerele mai vechi nu dispun de camera web, deci sunt nevoiti ori sa le schimbe cu unele care le cam golesc buzunarele, ori sa nu foloseasca respectiva camera. Deci eficienta: -1, adica sub 0. Este deranjant sa auzi mereu ca ministerul a pus la dispozitie TOT, fiindca, in cazul nostru , este sinonim cu NIMIC. Eu nu contest faptul ca exista si uscāturi in “grādina” noastra, dar sa stiti ca , din fericire, cei mai multi sunt oameni dedicati meseriei, cu bun-simt si , daca nu protesteaza vizibil, cu zarvā si pumni, o fac tocmai fiindca ei reprezinta EDUCATIA . Cu stimā, prof. din mine …
Anonim
Bravo!
RI
Felicitari Doamna !