Aşa cum v-am informat, începând de mâine, timp de cinci săptămâni, administraţia locală (cu ajutorul unor studenţi de la UPIT) va derula o campanie de intervievare a piteştenilor privind transportul în comun. Vor fi urmărite, printre altele, modurile de transport, timpii de călătorie şi de aşteptare, dar şi date despre disponibilitatea locurilor de parcare în oraş. Informaţiile vor fi utilizate, zice-se, exclusiv pentru întocmirea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, care ar urma să fie implementat cu fonduri europene şi care prevede achiziţia de autobuze electrice, modernizarea staţiilor de aşteptare a călătorilor, sistem de taxare electronică în autobuze şi monitorizarea video a arterelor de circulaţie importante şi a intersecţiilor.
Nu ar fi rău, dar le reamintim autorităţilor locale că, deşi primarul Cornel Ionică a anunţat că va face ordine printre şoferii de maxi-taxi care folosesc ilegal infrastructura rutieră a municipiului, rezultate nu au apărut încă. S-a vorbit despre controale, sancţiuni, şedinţe cu Poliţia, ce mai – război total cu acest fel de transportatori, dar nu s-a întâmplat mai nimic. Zi de zi, aceiaşi şoferi de microbuze ignoră reglementările locale, circulând cum vor ei. Şi avem pretenţia că implementăm proiecte europene… Sau poate că se urmăreşte sprijinirea acestui fel de transport de persoane.
Le sugerăm iniţiatorilor sondajului de opinie ca una dintre întrebări să vizeze strict modul în care firmele de transport persoane, cu sediile în cu totul alte localităţi decât Piteştiul, se folosesc gratis de infrastructura din oraş, realizată cu banii contribuabililor locali. (Sau nu e gratis, dar nu ştim noi?)
Şi poate că primarul Ionică le va explica piteştenilor pentru cine se urmăreşte, de fapt, atragerea de fonduri europene: pentru cei care plătesc la bugetul local sau pentru „transportatorii” care doar înregistrează venituri de pe urma celor care plătesc la bugetul local? Din alt punct de vedere, îi reamintim edilului-şef că pentru unii dintre transportatori (care vin de la Mioveni) se aplică anumite reguli, chiar dacă au de suferit mii de elevi şi salariaţi din cauza lipsei unor staţii, iar alţii sunt „lăsaţi” să străbată străzile municipiului în lung şi-n lat, fără să fie întrebaţi de sănătate…
Flavius PETRESCU