Tigveni – Curtea de Argeș. Ce se vede în interiorul primului tunel forat de autostradă din România.
Imagini inedite de la un lot de autostradă complicat de realizat. S-au forat circa 890 de metri dintr-o galerie și circa 750 de metri din a doua galerie.
Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș (circa 9,8 km lungime) este primul lot din zona „montană”, mai dură a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești.
Deși nu trece efectiv prin munți, ci printr-o zonă de dealuri, lucrările la autostradă sunt complexe și specifice unei zone montane: numeroase viaducte și poduri, consolidări de versanți, dar și un tunel forat cu galerie dublă, lung de aproape 1,35 km – singurul tunel forat pe o autostradă în România ce se află acum în execuție.
Pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș lucrează austriecii de la Porr din toamna lui 2023.
Deși vorbim de un lot scurt de autostradă, sub 10 km lungime, acesta este unul complicat de realizat. El presupune mai multe viaducte lungi, în zone cu văi adânci, dar și consolidări de făcut pe versanții din zonă, pentru a preveni riscul de alunecare.
În plus, cea mai complexă lucrare de pe traseu o reprezintă tunelul dublu (cu două galerii) forat pe sub dealul Momaia – un tunel de 1,35 km lungime forat prin tehnologia NATM (New Austrian tunneling method) care presupune excavarea secvențială a tunelului și ranforsarea pe parcurs a pereților tunelului excavat prin pulverizarea de straturi de beton.
Pe lângă cele două galerii principale ale tunelului, vor fi realizate și trei conexiuni între ele, pentru situații de urgențe, două pietonale și una mai mare prin care pot trece și mașinile dintr-un tunel în celălalt.
În prezent, contructorul Porr a forat circa 890 de metri dintr-o galerie și circa 750 de metri din a doua galerie, din totalul celor 1,35 km lungime pentru fiecare galerie.
Canalul de YouTube Raducu P Drum a realizat un material video din interiorul tunelului, în timpul lucrărilor de forare, dar și un video din dronă cu lucrările complexe la restul tronsonului.
VIDEO: TUNEL Curtea de Arges Ep. 11 | The new austrian tunneling method NATM | Sibiu – Pitesti Sectiunea 4