
Se scrie istorie pe 27 aprilie! Marea deschidere a primului tunel rutier din România.
Breaking news: Tunelul Curtea de Argeș, aproape finalizat
Săptămâna viitoare, compania Porr va finaliza săpătura celei de-a doua galerii, cea către Sibiu.
Astfel, se va încheia construcția primului tunel veritabil de autostradă din România.
Pe 27 aprilie, antreprenorul va deschide porțile pentru toți curioșii. Micii și marii vizitatori vor avea ocazia să facă un tur al șantierului. Detalii AICI.
Provocări și progrese
Deși există încă provocări cu dealurile de plastilină și multă muncă de teren, în mare parte greul a trecut. Se preconizează inaugurarea celor aproape 10 kilometri de autostradă dintre Curtea de Argeș și Tigveni în vara anului viitor. Acest proiect va fi finalizat cu mai bine de 6 luni înainte de termenul contractual, adică martie 2027.
Inovații și siguranță
Tunelul va respecta toate standardele europene de siguranță și ergonomie. Vor fi instalate senzori și camere video, iar semnalizarea va fi inteligentă.
De asemenea, va exista un sistem de monitorizare 24/7 din Centrul de Întreținere și Control de la Bascov, cu un centru de backup lângă tunel.
Iluminatul va fi automat și adaptat în funcție de lumina exterioară și interioară, reducând efectul de orbire la intrare și ieșire.
Securitate sporită și măsuri de urgență
Tunelul va dispune de senzori care vor detecta vehiculele staționate și vor transmite o alertă în Centrul de Întreținere și Control. Persoanele care vor opri pe banda 1 vor fi avertizate să se pună în mișcare, fie automat, fie de către un operator uman.
De asemenea, vor exista trei galerii de legătură între cele două tuburi: două pietonale și una centrală pentru accesul vehiculelor. Sistemele de ventilație, prevenire și stingere a incendiilor vor fi, de asemenea, incluse.
Pregătirea autorităților pentru intervenții
Salvatorii, precum ambulanța, poliția și pompierii, vor urma proceduri speciale în caz de intervenție.
Având în vedere că acesta este primul tunel rutier modern din România, pregătirea autorităților este o premieră, nu doar pentru construcție, dar și pentru monitorizare și intervenție în caz de pericol.
După finalizarea construcției, vor urma etape complexe de testare a tuturor sistemelor și dotărilor. Aceste etape sunt secvențiale și nu pot fi accelerate.
Deși săptămâna viitoare va fi finalizată săpătura celei de-a doua galerii, mai sunt aproximativ 16 luni până la deschiderea traficului.
Se scrie istorie pe 27 aprilie! Marea deschidere a primului tunel rutier din România.








































Un Comentariu
Anonim
După 4,mai nu se pot deschide tunelurile da toții suntem prosti,oricum Români in viitor majoritatea nu o sa mai poată ține o mașină faceți autostrăzi pt planul Kalengri și străini