
Roxana Molea, manager al Cofetăriei „Un băiat și o fată”: Secretele unui business de succes.
Iubește creativitatea și acceptă provocările. A pornit pe drumul antreprenoriatului dintr-o combinație de ambiție și poftă de a se conecta cu aroma gusturilor fine. Aflăm de la Roxana Molea, manager al Cofetăriei „Un băiat și o fată” Pitești, câteva dintre secretele business-ului său.
– Cum ți-a venit o asemenea idee, să îți îndrepți atenția către o franciză, după ce ai profesat în mass-media?
– E un parcurs profesional care m-a dus către această situație. Când am plecat din presă, mi-am deschis o agenție de publicitate care a activat mulți ani, până când am primit propunerea de la responsabilii unui brand ce îl reprezentam să le creez ceva unic, aceștia urmând să deschidă o sală de evenimente. Și am creat pachete ultra all inclusive de evenimente. De aici, traiectoria profesională s-a schimbat puțin. Am trecut de la organizarea evenimentelor B2B, la organizarea evenimentelor People.
Și am mers pe această linie, continuând afacerea în această direcție, până în prezent. Doar că, în urmă cu trei ani, am primit o nouă propunere tentantă, aceea de a prelua Cofetăria „Un băiat și o fată” Pitești, în sistem franciză. Mi-a surâs ideea, deoarece era tot în domeniul meu, businessul având la bază ingrediente cunoscute mie, precum: vânzări, marketing și creație. Noua afacere mi-a venit ca o mănușă. Am acceptat instant și, privind înapoi cu mândrie, recunosc că a fost o decizie foarte bună.

– Ce obstacole a trebuit să depășești ca antreprenor, în România?
– Multe. Din păcate, sistemul fiscal se updatează cam des.
– În România, ușile se deschid mai greu sau mai ușor, dacă ești femeie?
– Uneori, da. Alteori, nu. În tot parcursul meu, oamenii cu care am lucrat au observat și au apreciat seriozitatea de care eu dau dovadă în tot ceea ce întreprind, iar acest atuu m-a ajutat foarte mult.
În acest moment, pe lângă poziția mea de manager al cofetăriei din Pitești sunt implicată și în partea de midle managent din cadrul companiei noastre, „Un băiat și o fată”.
– La ora actuală, câte coferării deține compania „Un băiat și o fată”?
– Brandul deține, în acest moment, două Trattori, în Mioveni și Câmpulung, un magazin de desfacere, în Kaufland Câmpulung, un alt magazin de desfacere, în cadrul pensiunii din Câmpulung și o pensiune SPA, tot în orașul de la poalele Mateiașului.
– Cu ce se remarcă, în piața deserturilor, brandul „Un băiat și o fată”?
– În primul rând, cu produse naturale care au, înainte de toate, acel „ceva” care le lipsește, din păcate, multor deserturi din comerț. Produsele noastre au GUST. Avem dulciuri tradiționale, care amintesc de prăjiturile copilăriei. Punem mult preț pe respectarea tradițiilor. Le oferim deserturile acelea pe care, odinioară, le găteau cu atâta cu dragoste, în familie, mamele și bunicile gospodine.
Cu bucurie anunțăm că avem o gamă largă de produse tradiționale de casă, disponibile pe toată perioada anului: plăcinte cu mere sau cu dovleac, prăjitură Albă-ca-Zăpada, salam de biscuiți, cozonac, gustosul covrig cu ou (muscelean), chec, pască, cornulețe, fursecuri și multe altele. La fel de căutate sunt și alte produse pudrate cu nostalgia vremurilor de odinioară: bomboane fondante, praline, Savarine, Amandine, ecleruri, brioșe cu decor din marțipan etc.
Însă avem și noutăți, precum delicatele mouss-uri și apetisantele macarons. Toate aceste delicii sunt pregătite cu profesionalism și entuziasm de o echipă creativă.
Bineînțeles că ne adresăm și acelora care își organizează evenimente unice, de neuitat, cum ar fi o nuntă, o cununie civilă sau un botez, venind în întâmpinarea lor cu o gamă variată și sofisticată de torturi proaspete și candy baruri creative (dulci, sărate sau de fructe).
Totodată, veți regăsi în colecțiile noastre și reinterpretări moderne ale unor rețete clasice, combinații inedite de arome, gusturi și texturi, precum și un decor elegant, modern, impecabil.
Deliciul muscelean: covrigul cu ou
Cofetăriile „Un băiat și o fată” dețin marcă înregistrată OSIM pentru „covrigul cu ou” sau „muscelean”, care a devenit cunoscut în întreaga țară, fiind prezentat la diverse expoziții în domeniu și la festivaluri cu produse tradiționale organizate pe plan local și internațional.
Cofetăriile „Un băiat și o fată” sunt singurele din România care creează această rețetă străveche, respectând cu strictețe ingredientele din bătrâni.
Produsele create de echipa „Un băiat și fată” au arome și texturi echilibrate, acestea fiind create de maeștri cofetari care folosesc un mix de tehnici artizanale și ultimele inovații, în materie de aparatură. Toată producția de produse de cofetărie și de patiserie este realizată în laboratoarele proprii, pentru a asigura calitatea și prospețimea ingredientelor care sunt atent selecționate de maeștrii cofetari.
Roxana Molea, manager al Cofetăriei „Un băiat și o fată”: Secretele unui business de succes.