
Primăria Pitești, sistem inovator de astăzi, 2 aprilie! Schimbare majoră pentru cetățeni.
Primăria Municipiului Pitești, prin Direcția de Evidență a Persoanelor, anunță că începând cu data de 2 aprilie 2025, toate actele de căsătorie vor fi înregistrate în format digital, utilizând „Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă” (S.I.I.E.A.S.C.).
Actele de căsătorie se înregistrează digital în Pitești
Conform Hotărârii Guvernului (HG) 255/2024, de la 31 martie 2025, toate serviciile de stare civilă din România vor adopta acest sistem digitalizat pentru gestionarea actelor de stare civilă. Acesta va permite înregistrarea și emiterea certificatelor multilingve exclusiv în format digital, atât pentru naștere, căsătorie, deces, cât și pentru divorț.
Piteștiul a fost printre primele orașe care au implementat sistemele de înregistrare digitală, începând din 26 septembrie 2024 cu actele de naștere și, din 28 ianuarie 2025, pentru actele de deces. Acum, înregistrarea căsătoriilor în format digital va deveni standard.
Cum obțineți certificatul de căsătorie digital în 2025
Procesul de obținere a certificatului de căsătorie digital este simplificat, fiind necesare doar câțiva pași:
- Programarea online – Unul dintre viitorii soți trebuie să efectueze o programare online pentru oficierea căsătoriei, accesând secțiunea „Programare căsătorii” de pe site-ul oficial www.e-ep.ro.
- Confirmarea programării – După completarea programării, viitorii soți vor primi un e-mail de confirmare cu detalii despre intervalul orar pentru depunerea documentelor și semnarea declarației de căsătorie.
- Prezentarea la Serviciul Stare Civilă – Ambii soți trebuie să se prezinte personal la sediul Serviciului Stare Civilă Pitești, situat în Bd. I.C. Brătianu, nr. 39, pentru depunerea documentației și semnătura electronică a declarației de căsătorie.
Documentele necesare pentru înregistrarea căsătoriei
- Acte de identitate valabile (originale);
- Certificate de naștere (originale);
- Certificate medicale prenupțiale (originale);
- Documente care atestă desfacerea unei eventuale căsătorii anterioare (certificat de divorț, sentință judecătorească, certificat de deces, dacă este cazul);
- Actele de identitate ale celor doi martori (originale).
Oficierea căsătoriei în 2025
După consimțământul viitorilor soți, aceștia vor fi declarați căsătoriți în fața celor doi martori, iar ofițerul de stare civilă le va citi dispozițiile legale despre drepturile și obligațiile soților, conform Legii nr. 287/2009. Actul de căsătorie va fi semnat electronic, utilizând un pad electronic, și olograf de către soți, martori și ofițerul de stare civilă. Certificatul de căsătorie digital va fi tipărit imediat.
În cazul în care unul dintre soți își schimbă numele de familie, actul de identitate va fi actualizat în sistemul informatic, iar noul nume va fi reflectat în documente.
Oficierea căsătoriei va avea loc exclusiv la sediul Serviciului Stare Civilă Pitești, deoarece procesul implică conexiunea la o rețea securizată. Ceremoniile în aer liber nu sunt permise.
Modernizarea serviciilor publice din Pitești
Această măsură face parte din strategia Primăriei Municipiului Pitești de a moderniza și digitaliza serviciile publice, cu scopul de a simplifica procedurile administrative și a crește eficiența pentru cetățeni. Continuarea acestor demersuri va contribui la o administrație mai transparentă și mai ușor accesibilă.
Primăria Pitești, sistem inovator de astăzi, 2 aprilie! Schimbare majoră pentru cetățeni.
2 Comentarii
Cristian Stancu
Alo,gargaragiule,vezi ca te-a luat Hagi la mișto.



Cum stai cu stadionul…papagalule..cu salariile fotbalistilor,baschetbalistilor?-tu,doar critici pe facebucii nevestitii,javra comunista?Astept raspuns..ti-e frica,normal,ca doar bodorogii de ii cauta moartea pe acasa,ii gaseste la aparatele de forta din terenurile de sport,”votate”de ei.Da,firme serioase,locuri de muncă,trafic afurisit,pe cand?
oktavijan
Speram intr un PITESTI mai nivel ridicat spre Europa .multe infrastructurii trebiie ridicate .in PITESTI..DOAMNE ajuta ..