Se modernizează unul dintre cele mai lungi și vechi drumuri din sudul Argeșului.
Un drum deteriorat din județ, care trece prin șapte localități din sudul județului Argeș, va fi – în sfârșit! – reabilitat cu fonduri europene. Este vorba despre drumul care traversează comunele: Bradu (satele Geamăna și Bradu), Suseni (satele Țuțulești, Găleșești, Suseni și Cerșani), Rociu (satele Gliganu de Jos, Gliganu de Sus și Șerbănești), Negrași (satele Negrași și Bârlogu), Mozăceni (satele Babaroaga și Mozăceni), Slobozia (satele Nigrișoara și Slobozia) și Ștefan cel Mare (satul Ștefan cel Mare).
Marius Nicolaescu, vicepreședinte al Consiliului Județean Argeș, a fost amfitrionul conferinței de lansare a proiectului „Modernizare DJ 659: Pitești – Bradu – Suseni – Gliganu de Sus – Bârlogu – Negrași – Mozăceni – lim. jud. Dâmbovița, km 0+000 – 58+320; L= 58,320 km”.
Printre cei care au participat la eveniment s-au numărat: Liviu Mușat, director ADR Sud – Muntenia, precum și primari ai localităților beneficiare: Dan Stroe (Bradu), Radu Doru (Suseni), Aurel Bălășoiu (Rociu), Liana Corina Dună (Mozăceni) și Ion Parpală (Ștefan cel Mare).
„Să dea Dumnezeu ca și pe viitor să putem să atragem bani”
Dan Stroe: „Așteptăm cu nerăbdare, de mai mulți ani, modernizarea acestui drum și îi mulțumim domnului președinte al Consiliului Județean, Ion Mînzînă, că s-a ținut de cuvânt. Iar directorul ADR Sud – Muntenia, Liviu Mușat, este un adevărat prieten al nostru, al Argeșului. Eu nu știu cum va fi conjunctura politică, dar să dea Dumnezeu ca și pe viitor să putem să atragem bani, la nivel de țară. Să fie posibilă atragerea de fonduri în continuare, pentru a fi derulate astfel de proiecte!”
Doru Radu: „Având în vedere că acest drum va intersecta Drumul Expres Craiova-Pitești să sperăm că vor fi încununate de succes demersurile pe care le-am făcut împreună cu primarul de la Bradu, în sensul că se va realiza și acel nod rutier. Cu această ocazie evident că vor crește nivelul de trai al locuitorilor și calitatea serviciilor din zonă. Modernizarea infrastructurii rutiere va fi un plus pentru potențialii investitori și dezvoltatori. Deci moderizarea DJ 659 este un lucru nemaipomenit. Însă am așa, o strângere de inimă… În contextul politic în care se află țara noastră, mă întreb dacă se va mai face acest drum cu fonduri europene… Dar să fim optimiști!”
„În 1973-1974, nu prea știam noi ce înseamnă asfaltul”
Aurel Bălășoiu: „În perioada anilor 1973-1974, eu eram elev și-mi amintesc când acest drum se asfalta de la Bradu, până la Ștefan cel Mare. Pe vremea aceea, nu prea știam noi ce înseamnă asfaltul, nu prea văzuserăm asfalt… Pe acest drum au fost efectuate doar mici reparații, cu vreo 10-12 ani în urmă… Sunt convins că (și) acest proiect va fi finalizat.”
Liana Corina Dună: „Noi am mai beneficiat de o astfel de modernizare; este vorba despre DJ 503. Este benefică dezvoltarea infrastructurii rutiere și vreau să mulțumesc, pe această cale, tuturor celor care s-au implicat în promovarea și implementarea acestui proiect, conducerii Consiliului Județean Argeș și echipei de proiect. S-a dovedit că toți cei implicați sunt profesioniști desăvârșiți.”
„Acest drum este foarte degradat”
Ion Parpală: „Știm cu toții ce înseamnă un proiect de asemenea anvergură. Acest drum este foarte degradat, începând de la Ștefan cel Mare și până la Bradu; nu se mai poate circula pe el… Este un drum foarte important pentru tot sudul județului. Așa că așteptăm cu bucurie să fie modernizat.”
„Proiectul va merge înainte, fără să avem emoții”
Liviu Mușat: „Proiectul va fi dus până la capăt. Sumele primite de România în cadrul Programului Regional Sud-Muntenia sunt ferme. Uniunea Europeană este o construcție solidă, este singura construcție din care România poate face parte. Pe cale de consecință, proiectul va merge înainte, fără să avem emoții vizavi de asigurarea finanțării!”
DJ 659 traversează județele Argeș și Dâmbovița și asigură conectivitate secundară la TEN-T (intersecția cu DN 65B), se suprapune cu Drumul Expres Craiova-Pitești (pe care îl supratraversează printr-un pasaj, în localitatea Bradu).
Lucrările de modernizare ce urmează să fie efectuate vizează: poduri și podețe (11), trotuare/alveole (59.129,20 m.p.), stații de transport public (54), borne hectometrice (522), borne kilometrice (58), indicatoare rutiere (1.318), un parapet metalic pietonal (608 m.l.) și un parapet metalic (1.631 m.l.).
Valoarea totală a contractului de finanțare este de 358.490.709,06 lei, din care: 316.754.620 lei, cheltuieli eligibile nerambursabile, 6.464.380 lei, cofinanțare din partea beneficiarului, 35.271.709,06 lei, cheltuieli neeligibile suportate de beneficiar.
Se modernizează unul dintre cele mai lungi și vechi drumuri din sudul Argeșului.
5 Comentarii
IONICA
Da bun ca se asfalteaza (reasfalteaza mai exact ) la o asemenea asfaltare fibra optica se poate face subteran nu aninata de stalpii de electricitate :pista pentru biciclete obligatoriu limitatoare de viteza in zonele cu pericol pentru pietoni :oglinzi parabolice in zone cu vizibilitate redusa la trafic : camerele video de supraveghere stradala functionale si cu acces pentru locuitorii din zona : amenajare parcari pentru relaxare cu acces la wi fi:promovarea obiectivelor turistice aferente zonelor si accesul asigurat la locatiile respective si la final nimeni sa nu se laude cu aceste realizari ci sa le daruiasca utilizatorilor.
Anonim
DJ 703A ramine ne reabilitat intre MARES -TONESTI SI POIANA LACULUI-NEGREA,macar astupati gropile.
M. A. mocanu
DJ703A 2 KM CA PE FRONT .astupati gropile,
pitesti
Partia de ski de la Movilisu a fost ingropata de Manzana .Centura de vest ingropata de interlopul Gentea .FC Arges ingropata de Gentea Stanciu Coman si aurolacul Bogdan Andone.
Marius
Dar drumul Vedea Moraresi nu se vorbește? Ar mai fi și Cocu Uda nici de aceasta nu se pomenește nimic.🤔